۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کاهش نرخ مالیات و تامین مالی تولیدکنندگان از اقدامات خوب دولت است
معاون وزیر اقتصاد:

کاهش نرخ مالیات و تامین مالی تولیدکنندگان از اقدامات خوب دولت است

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد گفت: کاهش نرخ مالیات تولیدکننده، تسهیل مجوز کسب‌وکارها و تامین مالی پایدار برای تولیدکنندگان همگی از جمله اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد کشور است.

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی روز سه شنبه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران گفت: عصر امروز عصر سلطه ارتباطات و رسانه‌ها است و رسانه‌ها در ابعاد مختلف زندگی و تار و پود ما عجین شدند و نقش مهمی در مشارکت مردم و نظارت آن‌ها ایجاد کردند. گام مهمی که رسانه‌ها برداشتند در حوزه آگاهی بخشی به مردم بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه‌های اقتصادی کشور خصوصا در حوزه تولید و کسب‌وکارها رخ داد. کاهش نرخ مالیات تولیدکنندگان، تسهیل مجوز کسب و کارها و تامین مالی پایدار برای تولیدکنندگان همگی از جمله اقدامات خوب حوزه اقتصاد کشور است.

سلمانی تاکید کرد: اقتصاد مقاوتی یعنی نگاه ویژه و خاص به تولید داخلی و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه تولید داخل را به مردم بسپاریم و از آن حمایت ویژه کنیم. امیدواریم نتیجه این حمایت‌ها در سفره مردم مشخص شود. زمانی که اقتصاددانان از کاهش نرخ ۱ درصدی مالیات صحبت می‌کند تاثیر مستقیم آن بر زندگی مردم زیاد است.

وی افزود: مدتی قبل وزیر اقتصاد اعلام کرد که نسبت به دوره مشابه در این فصل حدود ۱۳ درصد کاهش تورم داشتیم. امیدواریم با کنترل تورم، نرخ بیکاری را در کشور کاهش دهیم.

وی درباره نقش رسانه در منعکس کردن اخبار اقتصادی گفت: اعتقاد داریم مطبوعات و رسانه رکن چهارم دموکراسی هستند. رسانه‌ها نقش بسزایی در انعکاس اخبار درست در حوزه‌های مرتبط با زندگی مردم دارند. یکی از وظایف اصلی رسانه آگاهی‌بخشی درست است.

سلمانی خاطرنشان کرد: مردم نیز همین انتظار را دارند که در اخبار منتشر شده شفافیت وجود داشته باشد و آن‌ها بتوانند عملکرد ما را رصد کنند. انتظار داریم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و تولید اخبار عمل کنند.

کد خبر: ۲۷۴٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha