۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
سد «شرفشاه» کرمانشاه با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

سد «شرفشاه» کرمانشاه با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: روز ۱۳ تیر ماه جاری سد شرفشاه در گیلانغرب از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه، بهرام درویشی در این خصوص اظهار کرد: سد شرفشاه در شهرستان گیلانغرب با حجم بیش از ۱۰۱ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «کنگیر» واقع شده و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه با ورود رسمی این سد به مدار آب منطقه ای استان بخشی از مشکلات در حوزه آبرسانی غرب استان تا حدودی مرتفع می شود افزود: از اهداف ساخت سد شرفشاه تأمین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی دشت‌های سومار و نفت شهر به میزان سه هزار و ۵۵ هکتار، تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت در شهرهای سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی به میزان ۱۱.۳ میلیون متر مکعب و تامین آب موردنیاز زیست محیطی منطقه به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب است.

درویشی با بیان اینکه این سد در راستای اجرای طرح پویش الف. ب. ایران در کشور با هزینه‌ای به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: افتتاح این سد موجب رونق تولید محصولات کشاورزی و توسعه این بخش در بخش سومار می‌شود.

وی توسعه کشاورزی و نگه‌داشت جمعیت در نوار مرزی، توسعه صنعت توریسم و کنترل سیلاب‌های رودخانه «کنگیر» را از دیگر اهداف ساخت این سد اعلام کرد.

کد خبر: ۲۷٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha