تشریح نحوه فعالیت‌ سکوهای مسدود در کشور
دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد

تشریح نحوه فعالیت‌ سکوهای مسدود در کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای فعالیت سکوهای مورد نیاز مردم که در زندگی روزمره خود به آنها نیاز دارند اما مسدود هستند، راه‌های فنی متعددی وجود دارد که از ظرفیت تمام آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محمدامین آقامیری عصر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه رسانه های ایران اظهار کرد: ما سه دسته سکو داریم. یکی مربوط به سکوهایی است که قوانین را رعایت می‌کنند و در دسترس مردم هستند. دسته دیگر سکوهایی هستند که ما را تحریم‌های ظالمانه کرده‌اند و در سندی که روز گذشته منتشر شد اعلام کردیم که علاوه بر مسئولان دولتی، بخش خصوصی نیز به این حوزه ورود کند تا خدمات تحریم شده را در دسترس مردم قرار دهند.

وی افزود: در حوزه سکوهایی که مسدود هستند مانند سکوهای مربوط به برنامه‌نویسی و کارهای گرافیکی یا درگاه‌ها و سایت‌هایی که مردم به آن نیاز دارند، سه راهکار درنظر گرفته شده است. نخست اینکه آن مجموعه با دریافت مجوز، یک دفتر در کشور تاسیس کند و با رعایت قوانین خدمات خود را ارائه دهد.

آقامیری تصریح کرد: راهکار دوم این است که اگر به هر دلیلی مالک نمی‌خواهد فعالیت خود را به این شکل آغاز کند، از نماینده خود بخواهد با حضور در کشور مسئولیت پیاده‌سازی قوانین ما را برعهده بگیرد و فعالیت خود را آغاز کند. ما بر اساس تعهدی که گرفته می‌شود دسترسی‌های لازم برای فعالیت آن‌ها را ایجاد می‌کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: مسیر سوم این است که با کمک ابزارهای فنی این اتفاق رخ دهد. این ابزارهای فنی گاهی اوقات تعبیر به پوسته‌هایی می‌شود که قبلا وجود داشته (مثل پوسته‌های که از نسخه تلگرام وجود داشت) اما این تنها راه نیست و راه‌های فنی دیگری نیز وجود دارد که قابلیت پیاده‌سازی دارند و بر اساس قوانین و مقررات کشور به وجود می‌آیند. اصل هدف ما این است که بتوانیم با سازو کارهای متعددی که در دسترس داریم قوانین مختلف را در حوزه‌های مختلف پیاده‌سازی کنیم تا تمام این حوزه‌ها در دسترس مردم عزیز قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۷۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha