۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
بهره‌برداری از ۳۴ پروژه بندری تا پایان ۱۴۰۲

بهره‌برداری از ۳۴ پروژه بندری تا پایان ۱۴۰۲

اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌ بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم به همراه مهمترین پروژه‌های اجرا شده در سال جاری و نیز پروژه‌های قابل بهره‌برداری تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات رسیده از معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه، اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه بنادر و دریانوردی از ابتدای دولت سیزدهم معرفی شد.

بر این اساس، یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی که البته در سال جاری به وقوع پیوسته، احیای خلیج گرگان از طریق لایروبی کانال آشوراده به ارزش روز ۵۲۰ میلیارد تومان است.

در ادامه می توان به افزایش ۲۲ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر کشور از ۲۶۴ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸۶ میلیون تن اشاره داشت.

همچنین در دولت سیزدهم ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور به ۷۰۰ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) افزایش یافت. این دستاورد مهم در حالی به دست آمد که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور در ابتدای سال ۱۴۰۰ در رقم هشت میلیون TEU قرار داشت و در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ این ظرفیت در رقم ۸.۷ میلیون TEU قرار گرفت که افزایش ۷۰۰ هزار TEU را نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید: ۳۴ پروژه بندری با ارزش سه‌هزار و ۶۳ میلیارد تومان و ۹.۵ میلیون یورو در زمینه توسعه و تجهیز بنادرکشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha