۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۲۵.۹ درصد مردم روستاهای همدان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

۲۵.۹ درصد مردم روستاهای همدان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند

همدان - حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۶۲۰ هزار و ۸۸۹ نفر در روستاهای استان همدان ساکن هستند که از این تعداد ۲۵.۹ درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

سیدهادی حسینی بیدار در گفتگو با بازار با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در استان همدان دو هزار و ۶۲۱ کیلومتر است، یادآور شد: متوسط مصرف آب هر مشترک همدانی ۴۷۰ لیتر در شبانه روز و هر واحد خانگی ۴۱۸ لیتر در شبانه روز است.

حسینی بیدار با اشاره به فعالیت چهار تصفیه خانه در مدار بهره برداری در استان همدان بیان کرد: ظرفیت در دست بهره برداری این واحدها ۱۳۰ هزار و ۴۴ متر مکعب است.

وی جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان همدان را ۸۳۷ هزار و ۵۱۹ نفر ذکر کرد و گفت: ۷۶ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که این عدد در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهر استان همدان انشعاب فاضلاب دارند، اضافه کرد: طول شبکه جمع آوری فاضلاب استان همدان یک هزار و ۵۸۳ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه ۳۵.۷ درصد جمعیت استان همدان روستایی است، اظهار کرد: ۶۲۰ هزار و ۸۸۹ نفر در روستاهای استان همدان ساکن هستند که از این تعداد ۲۵.۹ درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

حسینی بیدار با بیان اینکه یک هزار و ۶۳ روستا در استان همدان وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر به ۸۰۳ روستای استان همدان آبرسانی می‌شود که معادل ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان همدان است.

کد خبر: ۲۷٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha