۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
پتانسیل‌ های گردشگری خراسان جنوبی را فراتر از استان مطرح کنیم
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

پتانسیل‌ های گردشگری خراسان جنوبی را فراتر از استان مطرح کنیم

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: معرفی ظرفیت‌های استان باید در نقاط مختلف کشور و در سطح جهانی مطرح شود تا تأثیر خود را در جذب گردشگر و بعد اقتصاد استان نشان دهد.

مرتضی ذاکریان در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: من سال گذشته نیز در نمایشگاه گردشگری در پاویون خراسان جنوبی حضور پیدا کردم ولی غرفه و در واقع پاویون استان در سال جاری بسیار با گذشته متفاوت و جذاب‌تر بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: همه ما بر این نکته متفق القول هستیم که موضوعاتی چون گردشگری می‌تواند به توسعه استان کمک شایانی کند ولی باید فراتر از خراسان جنوبی در عرصه ملی و بین المللی ظرفیت های استان معرفی شود و پتانسیل‌های حوزه گردشگریمان را بیان کنیم.

ذاکریان ادامه داد: ما همیشه در فضای بسته خودمان و در گعده های درون استانی از ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی سخن می‌گوئیم و بعد شاکی هستیم که چرا اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی گفت: البته نباید محدود به نمایشگاه شویم بلکه این معرفی ظرفیت‌ها باید در طول سال و در نقاط مختلف کشور و حتی در گام اول در کشورهای همسایه نیز مطرح شود تا تأثیر خود را در جذب گردشگر و بعد اقتصاد خراسان جنوبی نشان دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی در جذب سرمایه گذار نیز نقش آفرین است، بیان کرد: برای بسیاری از مردم دنیا تکنولوژی کم کم جذابیت خود را از دست می‌دهد و به دنبال بازگشت به فطرت خویش، طبیعت، معماری‌های سنتی و… هستند.

ذاکریان ادامه داد: حتی بسیاری از افراد به دنبال طعم‌ها و منسوجاتی هستند که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است که باید این فرصت را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان صنعتی نیست، افزود: ولی می‌توانیم تاریخ و تمدن استان را به رخ بکشیم و از آن برای ورود مسافر و گردشگر استفاده کنیم.

ضرورت‌های بهبود وضعیت گردشگری خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: البته در این راستا باید مواردی چون تقویت زیر ساخت‌ها، بیمه صنعتگران صنایع دستی و بهبود وضعیت معیشتی فعالان صنایع دستی و … را مد نظر قرار دهیم که در این راستا باید حرکت کرد.

ذاکریان گفت: برای صنایع دستی خراسان جنوبی باید بازارهای بسیار خوبی در کشورهای همسایه پیدا کرده و صادرات محور این موضوع را دنبال کنیم.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha