۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بوشهر به پایان رسید
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بوشهر به پایان رسید

بوشهر- عمرانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش میزان عملیات مبارزه با ملخ‌ها در استان خبر داد و گفت: عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بوشهر به پایان رسید.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حدود ۱۰۴ هزار هکتار در سال زراعی گذشته و کمتر از ۴۳ هزار هکتار در سال جاری عملیات مبارزه با ملخ‌ها داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اواخر سال گذشته با ورود دوباره ملخ‌های صحرایی به کشور و استان بوشهر کار ردیابی، پایش و مبارزه با این آفت در استان آغاز و برای کنترل آن تدابیری از سوی دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شد.

عمرانی اضافه کرد: عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی با توجه به تجربه ورود ملخ‌ها در سال ۹۸-۹۷ و شناسایی دقیق کانون‌ها، امسال در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شد.

وی بابیان اینکه عمده عملیات مبارزه در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان بود گفت: ملخ‌ها در ۹ شهرستان استان بوشهر ورود پیداکرده بودند.

عمرانی از پایان عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی استان بوشهر در بیستم خرداد خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به گرمای هوا و سم‌پاشی‌های مناسب خبری از ملخ‌ها در استان بوشهر نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر بابیان اینکه امسال هیچ‌گونه خسارتی در حوزه زراعت و باغبانی نداشتیم خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی استان بوشهر در سال ۹۸-۹۷ زیر ۵ تا ۱۰ درصد آسیب دیدند.

کد خبر: ۲۷٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha