۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مدیریت دریامحور نیازمند نهاد راهبری است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

مدیریت دریامحور نیازمند نهاد راهبری است

معاون وزیر راه و شهرسازی، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت درست سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت و مشارکت همه نهادهای درگیر حوزه دریا دانست.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی افزود: گام دوم پس از ایجاد ستاد اجرایی‌سازی سیاست‌های توسعه دریامحور، تنقیح قوانین و پیشنهاد قوانین یکپارچه به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی، به‌منظور یکپارچگی دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی دستگاه‌ها در حوزه عملیاتی‌سازی بندهای سیاست‌های توسعه دریامحور، باید در بُعد قوانین و مقررات تحول اساسی ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در تنقیح و تصویب قوانین و مقررات، باید کلمات کلیدی که در مبحث اجرا دارای اهمیت هستند، مانند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد زیربناها، شفاف و تسهیل شود.

تصویب قوانین و مقررات زیربنایی جدید برای شکل‌گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل
صفایی تصریح‌کرد: برای شکل‌گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل، علاوه بر تصویب قوانین و مقررات خاص، باید تکالیف هر وزارتخانه به صورت شفاف تعیین شود، زیرا ایجاد قطب اقتصادی جدید بدون الزام قوانین و مقررات زیربنایی مناسب در برخی موارد غیرممکن خواهد بود.

صفایی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نقش آفرینی موثری در عملیاتی کردن سیاست های توسعه دریامحور دارد، گفت: سیاست‌های توسعه دریامحور به عنوان یکی از مهم ترین سندهای تاریخی در حوزه دریا، می تواند موجب همگرایی تمامی ارگان ها و مجموعه های دریایی کشور شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر اعتقاد به اینکه دریا یکی از مهم ترین پیشران های کشور محسوب می شود، بر کسی پوشیده نیست و می تواند در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و غیره نتایج درخشانی را به دنبال داشته باشد.

صفایی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری و تشکیل کارگروه مربوطه برای اجرایی‌سازی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر سیاست‌های توسعه دریامحور توسط معاون اول ریاست‌جمهوری، خاطرنشان‌کرد: در سیاست های کلی توسعه دریامحور، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک ارگان مهم و اجرایی در حوزه دریا، سواحل و بنادر اقداماتی انجام داد که بتوانیم در حوزه دریامحور هم پروژه های اجرایی را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha