۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
ظرفیت های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه| چشمه های آبگرم بهترین فرصت سرمایه گذاری است
بازار گزارش می دهد؛

ظرفیت های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه| چشمه های آبگرم بهترین فرصت سرمایه گذاری است

ایلام- ظرفیت های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه گذاری است، یکی از مهمترین فرصت های این شهرستان در بخش گردشگری برای سرمایه گذاری چشمه های آبگرم است.

بازار؛ گروه استان ها: گردشگری در تمام دنیا از جمله موضوعات مهم و پر استراتژیک محسوب می شود، زیرا در گردشگری هر منطقه می‌توان علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری، طبیعت و ... با آداب و رسوم، فرهنگ، غذا، پوشش و بسیاری دیگر از مسائل آن منطقه آشنا شد.

از طرفی دیگر صنعت گردشگری باتوجه به مزیت‌های مناسبی که در زمینه های اقتصادی، رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت زندگی، ارتقای انسجام اجتماعی و اشتراک فرهنگی دارد، می‌تواند به کاهش معضلات شدید اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند.

پتانسیل گردشگری در ایلام

در کشورما نیز حوزه گردشگری چه در سطح محلی و منطقه‌ای و چه در سطح ملی و بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو درزمینه جذب گردشگر ازدیگر نقاط دنیا پتانسیل بالایی دارد، به همین دلیل هم روز به روز در گسترش جاذبه‌های گردشگری و معرفی نقاط بکر، تاریخی در اقصی نقاط کشور تلاش زیادی می‌شود.

استان ایلام هم یکی از استان های در سطح کشور می باشد که اقصی نقاط آن از ظرفیت های گردشگری عظیمی برخوردار است، به نحوی که جاذبه‌های گردشگری استان از تنوع گیاهی و طبیعت گرفته تا بناهای تاریخی، آثار تاریخی به جای مانده از تاریخ گذشته، اماکن مذهبی، فرهنگ، آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی، لباس‌های محلی و حتی سبک زندگی هر شهرستان و منطقه، زبانزد مردم در اقصی نقاط دنیا است.

جاذبه های گردشگری در دهلران نیازمند سرمایه گذاری

یک کارشناس گردشگری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرستان دهلران از توابع ایلام نیز از جمله مناطق استان ایلام است که از جاذبه های گردشگری و طبیعت چشم نوازی برخوردار است و به دلیل جاذبه‌های بسیاری که در زمینه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، مذهبی دارد همواره از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌آید که به همین علت نیز همه ساله گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری به این شهر سفر می‌کنند.

کارشناس گردشگری: گردشگری سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند سهم به سزایی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را به خود اختصاص دهد و درآمدی پایدار برای مردم آن منطقه را به وجود آورد

علیرضا احمدی بیان کرد: یکی از مواردی که همیشه با نام این شهرستان عجین شده، وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان و بکر و آثار تاریخی به جا مانده از قرون و اعصار گذشته در نقاط مختلف و جای جای این شهرستان بوده و این شهر را به یکی از زیباترین نقاط استان ایلام تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: از مهمترین جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان به این موارد اشاره کرد: غار خفاش، چشمه قیر، تپه علی کش، گمرک قدیمی و سراب اب گرم در جنوب شرق دهلران چشمه ای موجود ایت که ترکیبی از قیر و آب گرم از آن خارج می شود.

احمدی بیان کرد: گردشگری سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند سهم به سزایی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را به خود اختصاص دهد و درآمدی پایدار برای مردم آن منطقه را به وجود آورد.

چشمه های آبگرم دهلران ایلام برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت معرفی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت های چشمه های آبگرم دهلران به تازگی سکوهای طبیعت گردی مسیر چشمه های آبگرم بهره برداری شده است.

فرزاد شریفی گفت: ۷۵ سکوی ۱۶ متر مربعی با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبار تملک دارایی ها استان هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام: در راستای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سلامت در استان چشمه‌های آبگرم دهلران ایلام معرفی شده است

وی با اشاره به اینکه تامین روشنایی مسیرچشمه های آبگرم از مطالبات مردم بوده است، افزود: برای تامین روشنایی مسیر ابگرم نیز ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در راستای سرمایه گذاری و توسعه گردشگری سلامت در استان چشمه‌های آبگرم دهلران ایلام معرفی شده است.

اکنون شهر و شهرستان ویژه دهلران و استان ایلام از این منبع خدادادی که بهره مند است، می تواند بیشترین سهم را نصیب خود گرداند و حتی از آن به عنوان برندی ممتاز در سطح کشور و حتی جهان نام برد.

بررسی ها نشان داده صنعت گردشگری در دهلران نه تنها از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است، بلکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از منابع بسیار مهم کسب درآمد برای این منطقه محسوب می شود که با این وجود در سنوات گذشته دچار بی مهری زیادی شده است.

متاسفانه در ایلام و به ویژه دهلران وضعیت زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری آن چنانی که باید باشد، نیست و همواره با مشکلاتی همچون عدم دسترسی به راه های ارتباطی استاندارد، نبود اقامتگاه های بومگردی، کمبود اعتبار و عدم جذب سرمایه گذاران، عدم حفاظت و مرمت آثار تاریخی و باستانی، عدم دسترسی به برق، گاز، آنتن تلفن، عدم فرهنگ سازی و معرفی جاذبه های گردشگری دست و پنجه نرم می کند.

با توجه به ظرفیت های غنی مذهبی، فرهنگی، تاریخی و فضای سبز استان ایلام و به تبع آن شهرستان دهلران، رونق گردشگری و فراهم کردن زیرساخت ها یکی از ضرورت هایست که در توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و توسعه استان نقش بسزایی بر عهده دارد و باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۳٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha