۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
امضا تفاهم نامه بوعلی در رویداد ایران‌پتروکم

امضا تفاهم نامه بوعلی در رویداد ایران‌پتروکم

تفاهم‌نامه بومی‌سازی کاتالیست نفتا آرومایزینگ که از جمله کاتالیست‌های مهم صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود، بین شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا و شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، تفاهم‌نامه بومی‌سازی کاتالیست نفتا آرومایزینگ شامگاه ‌چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در حاشیه دومین روز از نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با حضور علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضای اردلان صداقت‌زاده، قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و محمد امیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیرنوین فرآیند آسیا رسید.

صداقت‌زاده در این آیین با بیان اینکه پتروشیمی بوعلی‌سینا با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای طی سال‌های گذشته، به دنبال سودآوری و افزایش تولید بوده است، افزود: با تکیه بر این برنامه‌ها هر سال تولیدمان را افزایش داده‌ایم به نحوی که در سال گذشته موفق شدیم افزون بر افزایش تولید به سودآوری مطلوبی هم دست یابیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز همزمان با پیگیری افزایش تولید و سودآوری، برنامه‌های داخلی‌سازی و بومی‌سازی کاتالیست‌ها، مواد شیمیایی و قطعات یدکی را پیگیری کرده‌ایم، گفت: امروز بیشتر قطعات این بخش‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و نیازمان به خارج به حداقل رسیده است.

قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، اظهار کرد: کاتالیست نفتا آرومایزینگ از جمله کاتالیست‌های مهم این صنعت به شمار می‌رود که از سوی شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا ساخته می‌شود.

محمد امیدی، مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا نیز افزود: این شرکت تاکنون موفق شده است چند کاتالیست راهبردی صنعت پتروشیمی را تولید کند که با ساخت کاتالیست اروماتیک‌سازی پتروشیمی بوعلی‌سینا، دانش‌فنی این کاتالیست را نیز بومی می‌کنیم.

گفتنی است که شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در غرفه خود چند تفاهم نامه دیگر با شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان به امضا رساند.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha