۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
گرانی و کمبود اجناس تقصیر اصناف نیست
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران:

گرانی و کمبود اجناس تقصیر اصناف نیست

اصفهان- جهانگیری، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر به گونه‌ای است که اگر گرانی یا کمبودی در برخی از اقلام مورد نیاز جامعه رخ دهد، مردم آن را از چشم اصناف می‌بینند.

رسول جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش راهبردی واحدهای صنفی در وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: اصناف در این وضعیت اقتصادی، سرمایه‌های خود صرف خدمت‌رسانی به مردم می‌کنند و در حال حاضر تنها هدف واحدهای صنفی کسب سود و منفعت نیست.

وی افزود: اصناف نقش پررنگی در عرصه‌های اقتصادی دارند و این در حالی است که همواره نوک پیکان انتقاد در مسئله گرانی به سمت و سوی اصناف و اتحادیه‌های صنفی گرفته می‌شود و متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر به گونه‌ای است که اگر گرانی یا کمبودی در برخی از اقلام مورد نیاز جامعه رخ دهد، مردم آن را از چشم اصناف می‌بینند.

مشکلات اقتصادی را به اصناف گره نزنید
رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: حق و حقوق اصناف نادیده گرفته و البته در این میان ممکن است تخلفاتی نیز از سوی برخی از صنوف صورت بگیرد، اما این بدان معنی نیست که همه مشکلات اقتصادی را به این بخش گره بزنیم.

جهانگیری تاکید کرد: مشکل اصلی از حلقه‌های بالادستی نشات می‌گیرد و اصناف براساس نرخ سود عمده فروشی و خرده فروشی که قانون‌گذار تعیین کرده، اقدام به فعالیت می‌کنند.

میزان مشارکت سرمایه دولت در بخش خصوصی اصناف نزدیک به صفر است
وی اضافه کرد: میزان مشارکت سرمایه دولت در بخش خصوصی اصناف نزدیک به صفر است، این در حالی است که چتر حمایتی دولت از سایر بخش‌های اقتصادی، مثل بخش معدن، صنعت و بنگاه‌های تولیدی بزرگ، خیلی گسترده‌تر از چترحمایتی موجود در واحدهای صنفی و اصناف است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه اکنون برای تحقق شعار سال، بهترین زمان برای توجه به تولیدات خوشه‌ای اصناف است، ادامه داد: تجربه کشورهای بزرگ نیز نشان از این دارد ولذا به جای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های بزرگ، باید از ظرفیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط و صنوف تولیدی بهره گرفت.

کد خبر: ۲۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha