۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۲۵۸۱ خوابگاه متاهلی توسط وزارت بهداشت در حال ساخت است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

۲۵۸۱ خوابگاه متاهلی توسط وزارت بهداشت در حال ساخت است

وزیر بهداشت در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۵۱ واحد جدید با منابع داخلی وزارت بهداشت احداث کرده ه و به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، گفت: ۲۵۰ هزار دانشجو داریم که ۴۰ هزار دانشجوی ما متأهل هستند و ما برای تأمین نیازهای خوابگاه‌های متأهلی و مسکن متخصصان تا امروز از منابع خودمان استفاده کرده‌ایم و قراردادی با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده‌ایم که از منابع این وزارت خانه نیز استفاده کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما ۸۰۰ واحد خوابگاه متأهلی داشتیم که در این دوسال دولت سیزدهم ۳۵۱ واحد جدید با منابع داخلی وزارت بهداشت احداث کرده و به بهره برداری رسانده ایم ۲۵۸۱ واحد خوابگاه متأهلی نیز در دست اجراست. هم‌اکنون، بانک‌ها به ما تسهیلات نمی‌دهند. با این وجود، ۲۶۲۱ خوابگاه مجردی را هم احداث کرده ایم ۱۳ هزار و ۲۵۵ خوابگاه مجردی را هم در دست اجرا داریم.

عین‌اللهی گفت: ساخت ۴۵ مسکن متخصصان خاتمه یافته ۲۵۷ مسکن متخصصان نیز در دست احداث است که با قراردادی که با وزارت علوم امضا کرده ایم، در آن جهش یافته است. احداث ۳۵۹ زیست پزشک (مسکن پزشکان مستقر در روستاها) تکمیل شده و ۸۹۷ زیست پزشک در دست اجراست؛ ساخت ۸۲ واحد پاویون پرستاری در مجاورت بیمارستان ها تکمیل شده و ۲۸۱ واحد هم در دست اجراست؛ تولید ۸۵۶ مسکن در تعاونی مسکن وزارت بهداشت در دست اجراست.

گفتنی است، امروز ۲۸ بهمن‌ماه، چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، برگزار و در این جلسه عملیات اجرایی احداث ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، سراسری و خوابگاه‌های متاهلی آغاز شد.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha