۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار اولویت توسعه خطوط پروازی
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد

فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار اولویت توسعه خطوط پروازی

مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال تلاش شد در ایام مختلف مذهبی، پروازهای فوق‌برنامه در مسیرهای مشهد و شیراز افزایش یابد، فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار را اولویت توسعه خطوط پروازی عنوان کرد.

به گزارش بازار، شمس‌الدین فرزادی‌پور اظهار داشت: ایران کشوری پهناور است که توسعه عدالت پروازی در آن بسیار اهمیت دارد، در این راستا برای توسعه خدمات پروازی برنامه‌های خاصی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون میزان ۳۵ درصد پروازهای داخلی هما به مناطق کم برخوردار بوده است تا بدین ترتیب رونق اقتصادی در این مناطق محقق شود.

به گفته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نرخ بلیت پروازهای داخلی ایران‌ایر ‌بر اساس نرخ تعیین شده و مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، تعیین و عرضه می‌شود.

مدیرعامل هما به رشد تقاضا برای سفرهای هوایی در مسیرهای داخلی اشاره کرد و افزود: ایران‌ایر به عنوان شرکت هواپیمایی ملی، در کنار انجام پروازهای برنامه‌ای، در مناسبت‌های ویژه مذهبی و ملی تلاش کرده‌ است با گسترش خدمات پروازی، ظرفیت مناسبی را در این ایام برای هموطنان ارایه کند.

فرزادی‌پور اضافه کرد: در بازه زمانی چهار ماه گذشته‌ ۱۶۰ پرواز فوق‌برنامه رفت و برگشت در مسیرهای داخلی انجام شد، بیشتر این پروازها در ایام مذهبی در مسیرهای پرتقاضا نظیر مشهد مقدس‌ و شیراز در ایام تعطیلات در مسیرهای اصفهان، کرمانشاه، چابهار، رشت و بندرعباس بود. به گفته مدیرعامل هما پروازهای داخلی در این ایام‌ با ناوگان فوکر، A۳۱۹ و A۳۲۰ انجام شده است.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش تاخیرات پروازی، هماهنگی در بخش‌های دورن و برون‌سازمانی انجام شد و بدین ترتیب امسال شاهد کاهش تاخیرات پروازها بودیم، در ۹ ماه گذشته متوسط تاخیر هر پرواز داخلی ۲۱ دقیقه و هر پرواز بین المللی ۲۹ دقیقه بود که نسبت به گذشته کاهش یافت.

به گفته فرزادی پور در ۹ ماهه امسال ۷۳ درصد پروازهای داخلی بدون تاخیر انجام شد، ‌ این رقم برای پروازهای بین المللی ۶۳ درصد است، بخشی از این تاخیرات به مسایل فرودگاهی نظیر ‌صدور مجوز، خدمات فرودگاهی و غیره در مبادی پروازهای بین‌المللی به سمت ایران برمی‌گردد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: درسال ۱۴۰۲ ما یک بازنگری در قیمت پروازهای بین‌المللی داشتیم، این بازنگری، منجر به رشد تقاضای ۱۰۰ درصدی تعداد مسافر جابه‌جا شده در این مسیرها در دوره کم‌مسافر شده است. ‌

فرزادی‌پور تصریح کرد: مسافران بزرگسال و کودک پروازهای بین‌المللی ایران‌ایر می‌توانند اضافه بار همراه ‌خود را به صورت بسته‌ای خریداری کنند، بدین ترتیب که مسافران پروازهای بین‌المللی ‌در مسیرهای ورودی به ایران و بالعکس با شرایطی می‌توانند علاوه بر بار مجاز همراه مسافر، به صورت بسته ای نیز بار اضافه خریداری کنند.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha