۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
برنامه برقی سازی در وزارت صمت، زنجیره تامین را به فراموشی سپرده| مواداولیه ۱۰ درصد گران تر شد
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان اصفهان:

برنامه برقی سازی در وزارت صمت، زنجیره تامین را به فراموشی سپرده| مواداولیه ۱۰ درصد گران تر شد

احمدی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان اصفهان به بازار گفت: توجه وزارت صمت معطوف به واردات و عرضه خودروهای برقی شده و چالش های زنجیره تامین به فراموشی سپرده شده است.

امید محمدی؛ بازار: ابراهیم احمدی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن استان اصفهان با اشاره به عدم تامین نقدینگی زنجیره تامین خودروسازان به «بازار» گفت: با افزایش نرخ ارز شاهد رشد ۱۰ درصدی مواداولیه مورد نیاز صنایع خودروسازی بودیم، علیرغم اینکه نرخ ارز مسیر کاهشی در پیش گرفت اما قیمت مواداولیه ارزان نشد. این مساله در کنار حجم مطالبات چند ده هزار میلیارد تومانی منجربه ایجاد بحران برای زنجیره تامین شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن استان اصفهان با اشاره به اینکه عمده مواداولیه مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو مجموعه اش آلومینیوم است، بیان کرد: در بورس کالا قیمت آلومینیوم خام ۱۵ درصد یا معادل ۱۳۰ هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته است. این درحالی است که تقاضا فراوانی برای این ماده اولیه وجود دارد، اما عرضه آن در بورس کالا کم است.

برنامه برقی سازی در وزارت صمت، زنجیره تامین را به فراموشی سپرده| مواداولیه ۱۰ درصد گران تر شد

احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه خطر تعدیل نیروی انسانی در زنجیره تامین وجود دارد، اظهار داشت: «در صورت تداوم شرایط فعلی مطالبات زنجیره تامین در استان اصفهان نیز باید انتظار تعدیل نیروی انسانی و عدم پرداخت حقوق آن ها را داشت، برای حل این مشکل نیز باید دولت دست از تصدی گری در صنعت خودرو بردارد.»

این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص سیاست فعلی وزارت صمت در قبال صنایع خودروسازی، گفت: متاسفانه توجه وزارت صمت معطوف به واردات و عرضه خودروهای برقی شده، همزمان با این مساله مشکلات زنجیره تامین به فراموشی سپرده شده است. این درحالی است که بیشترین حجم اشتغال و ارزش افزوده در صنعت خودروسازی متعلق به زنجیره تامین است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه در خصوص امکان تولید خودرو برقی در کشور، توضیح داد: زنجیره تامین خودروسازان آمادگی لازم برای تولید خودرو برقی در کشور را دارد؛ چرا که فرآیند تولید خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی پیچیدگی کمتری دارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha