۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
امضای قرارداد همکاری عربستان و انویدیا؛ تلاش ریاض برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال خاورمیانه

امضای قرارداد همکاری عربستان و انویدیا؛ تلاش ریاض برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال خاورمیانه

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی از امضای قرارداد مشترک همکاری با شرکت تراشه سازی انویدیا (NVIDIA) خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی از امضای قرارداد مشترک همکاری با شرکت تراشه سازی انودیا (NVIDIA) خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت عرب نیوز، این قرارداد میان عبدالله السواحه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی و جنسن هوآنگ ودیرعامل شرکت انویدیا امضا شده است.

قرار است در جریان این قرارداد همکاری مشترک، انویدیا به ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال عربستان سعودی اقدام نماید. به گفته السواحه، عربستان سعودی در نظر دارد با انجام سرمایه گذاری های مشابه، به بزرگترین بازار اقتصاد دیجیتال خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شود.

دو طرف همچنین قرار است در زمینه توسعه پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی در عربستان سعودی اقدام نمایند. عربستان سعودی در نظر دارد با سرمایه گذاری سنگین و توسعه مهارت های مربوط به هوش مصنوعی، نسبت به بازاریابی برای محصولات حاصل از این فناوری تلاشی گسترده نماید.

گفتنی است، السواحه ماه گذشته نیز از تصمیم وزارت تحت امر خود برای راه اندازی نخستین پلتفرم بومی منطقه به نام GenAI خبر داده بود. عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳، موفقیت های بزرگی در زمینه توسعه هوش مکصنوعی و اقتصاد دیجیتال به دست آورده که قرار است این روند برای سال جاری نیز ادامه یابد.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha