۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
پتانسیل تولید پنبه بیش از ۲ برابر نیاز صنعت نساجی است
مدیرعامل صندوق پنبه:

پتانسیل تولید پنبه بیش از ۲ برابر نیاز صنعت نساجی است

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: بنابر آمار نیاز سالانه صنعت نساجی ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتن است، درحالیکه پتانسیل تولید داخل به شرط حمایت از تولیدکنندگان ۵۰۰ هزارتن است.

به گزارش بازار، محمدحسین کاویانی با بیان اینکه پتانسیل تولید پنبه بیش از نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار نیاز سالانه صنعت نساجی ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتن پنبه است که در شرایط کنونی حدود ۷۰ هزارتن پنبه از محل تولید داخل تامین و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

به گفته او، پتانسیل تولید ۵۰۰ هزارتن پنبه به شرط حمایت از تولید داخل وجود دارد. براین اساس سالانه ۱۰۰ هزارتن پنبه وارد می شود که با احتساب ۲ دلار رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می شود که اگر این میزان به تولید داخل تخصیص داده شود، امکان خودکفایی وجود دارد.

کاویانی از کاهش قیمت پنبه خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پنبه داخلی به ۷۵ تا ۸۵ هزارتومان رسیده است که با وجود کاهش قیمت پنبه ناشی از نبود تقاضا از سوی کارخانجات پنبه پاک کنی، سودی عاید کشاورزان نمی شود.

مدیرعامل صندوق پنبه با انتقاد از واردات بی رویه پنبه گفت: واردات بی رویه پنبه دلسردی کشاورزان و کاهش سطح زیرکشت در سال آینده را به همراه خواهد داشت . از این رو برای افزایش تولید و خودکفایی پنبه به ازای صدور مجوز هرکیلو واردات باید ۳ تا ۴ برابر خرید داخل انجام شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha