۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
طرح فشارافزایی و حفاری چاه های درون میدانی در پارس جنوبی اولویت است
حسنوند در گفت و گو با بازار:

طرح فشارافزایی و حفاری چاه های درون میدانی در پارس جنوبی اولویت است

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح فشارافزایی و حفاری چاه های درون میدانی برای تثبیت و پایداری تولید در پارس جنوبی اولویت است.

فریدون حسنوند در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ انرژی کشور و حتی خاورمیانه است و نگهداشت تولیدات این مجموعه بزرگ و مجتمع عظیم پارس جنوبی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: اکنون بالغ بر ۷۵ درصد گاز کشور از طریق پالایشگاه ها و فازهای مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و شیرین سازی می شود که باید برای جلوگیری از افت فشار و تثبیت تولید در این میدان اهتمام ورزیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اجرای طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی، در شرایط کنونی ضروری ترین و مهم‌ترین کار در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است و اگر در این زمینه اهمال شود، خسران بزرگی می بینیم.

حسنوند تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دو سال اخیر، پیگیری های متعددی برای اجرای دقیق و استاندارد طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی انجام داده و بحمدالله به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر فشارافزایی که یک ابرپروژه در حوزه نفت و گاز است، حفاری چاه های درون میدانی نیز باید مورد توجه متولیان امور قرار گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل تعمیرات و تجهیزات بخش های مختلف نیز جزو اولویت هاست و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

حسنوند یادآور شد: پارس جنوبی یک ثروت ملی است و از تمام توان و ظرفیت موجود برای تثبیت تولید و پایداری و افزایش تولید گاز در این منطقه مهم بهره می بریم.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha