۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
واردات چوب طبق ضوابط فنی انجام می شود/ تولید یک میلیون مترمکعب چوب
سرپرست سازمان جنگل ها:

واردات چوب طبق ضوابط فنی انجام می شود/ تولید یک میلیون مترمکعب چوب

ساری- سرپرست سازمان جنگل ها با اشاره به جهش تولید ۲۰۰ هزارمترمکعب زراعت چوب برای تامین نیازهای صنایع چوبی در کشور گفت: واردات چوب باید طبق ضوابط فنی و اصولی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور بعدازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در حاشیه نشست مدیران آبخیزداری و منابع طبیعی منطقه ۳ کشور در سالن اجتماعات منابع طبیعی در ساری با اظهار اینکه توسعه زراعت چوب از جمله راهکارها برای حمایت از صنایع چوبی است، افزود: امسال در سطح ۳۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی زراعت چوب انجام می شود.

وی با عنوان اینکه میزان برداشت در قالب طرح زراعت چوب به یک میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: در این بخش با جهش تولید ۲۰۰ هزار مترمکعبی روبرو بودیم.

وی قاچاق را از پدیده های مذموم و رایج بیان کرد و اجرای طرح های جایگزین حفاظتی را از جمله روش ها برای کاهش میزان قاچاق ذکر کرد و گفت: باید حفاظت برای پایه طرح های ملی و فنی باشد.

سرپرست سازمان جنگل ها با اشاره به معضل کمبود نیروهای حفاظتی در جنگل های شمال درباره واردات چوب نیز گفت: منابع طبیعی فقط درباره نوع و کیفیت چوب حساس است اما واردات باید طبق ضوابط فنی و اصولی انجام شود.

منصور همچنین با اشاره به اینکه برداشت درختان افتاده و شکسته باید طبق قانون انجام شود و نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد، افزود: برخی عقیده دارند وجود این درختان سبب رشد آفات و بیماری ها در جنگل می شود.

وی درباره ساماندهی شرکت های بهره بردار چوب نیز گفت: نیروهای این شرکت ها باید توسط خود شرکت ساماندهی شود و ما موظف به انجام تعهدات در برابر این شرکت ها هستیم.

کد خبر: ۲۷٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha