۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
ترکیه بازار بین المللی سنگ را تصاحب کرده | تولیدات ایران به مراتب بهتر است
مدیر کارخانه سنگ سروش:

ترکیه بازار بین المللی سنگ را تصاحب کرده | تولیدات ایران به مراتب بهتر است

گرگان- جهانپور، مدیر کارخانه سنگ سروش گفت: کشور ترکیه به راحتی بازار بین المللی را تصاحب کرده در حالی که تولیدات سنگی ایران به مراتب از این کشور بهتر است‌.

کیاوش جهانپور در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته آن در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بازار فروش سنگ وابسته به صنعت مسکن است با توجه به رکودی که در این بخش وجود دارد تولیدات سنگی نیز کاهش یافته است.

مدیر کارخانه سنگ سروش با اشاره به شرایط نامساعد معادن در ایران، افزود: باتوجه به منابع زیاد ایران در حوزه معدن نتوانسته ایم از این ظرفیت به طور شایسته بهره مند شویم و این بخش دارای ضعف های بسیاری است.

وی ادامه داد: تولید در بخش معدن با ظرفیت کمی انجام می شود که باید این شرایط بهبود یابد.

جهانپور با اشاره به این نکته که شرکت تولید سنگ سروش در تهران فعالیت می کند، گفت: بازار تولیدات این مجموعه به صورت عمده به استان تهران و البرز اختصاص دارد اما به برخی استان های کشور نیز ارسال می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت تولیدات کارخانه سروش از شرایط مطلوبی برخوردار است، یادآور شد: به دلیل عدم ثبات اقتصاد در کشور فرآیند صادرات با چالش های زیادی روبه رو است.

مدیر کارخانه سنگ سروش ادامه داد: کشور ترکیه به راحتی بازار بین المللی را تصاحب کرده در حالی که تولیدات سنگی ایران به مراتب از این کشور بهتر است‌.

به گفته وی، در بازار بین المللی تولیدات سنگ موضوع قیمت به کیفیت کالا ارجحیت داشته و سنگی که در مبدا با هزینه کمتری تولید شود در بازار خواهان بیشتری دارد.

جهانپور عدم شناخت درست از بازار بین المللی توسط تولید کننده را از علل حضور واسطه ها در صادرات دانست و بیان کرد: صادرات از طریق تجار و بازرگانان انجام می شود زیرا اطلاعات این افراد در بخش بازارهای بین المللی از تولید کننده بیشتر است.

وی اضافه کرد: تجار و بازرگانان به درستی از تحریم ها شناخت دارند و می توانند از روش درست صادرات داشته باشند.

کد خبر: ۲۷۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha