۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
درخواست ارمنستان برای حضور شرکت‌های ایرانی در پروژهای راه‌سازی
معاون وزیر خارجه ارمنستان مطرح کرد

درخواست ارمنستان برای حضور شرکت‌های ایرانی در پروژهای راه‌سازی

معاون وزیر خارجه ارمنستان از حضور شرکت‌های ایرانی در طرح‌های راهسازی ارمنستان استقبال کرد و گفت: تفاهم‌نامه خوب و باکیفیتی بین دو کشور در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، امضا خواهد شد.

به گزارش بازار، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان، معاون وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در دیدار «واهان گوستانیان» با «مهدی صفری» که در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، طرفین درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بحث و گفتگو کردند.

«مهدی صفری»، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، در این دیدار توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان را دارای اهمیت راهبردی برای دو طرف دانست و با اشاره به توافقات منعقد شده میان دو کشور در سال‌های گذشته، بر لزوم اجرایی شدن این توافقات تأکید کرد.

«واهان گوستانیان»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان، نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در تهران برای شرکت در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از حضور شرکت‌های ایرانی در طرح‌های راه‌سازی ارمنستان استقبال کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تاکید کرد: با وجود اراده و عزم سیاسی میان دو کشور برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف، تفاهم‌نامه خوب و باکیفیتی بین دو کشور در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، امضا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، از صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) با حضور هیات‌هایی از معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو کشو، به میزبانی سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران آغاز شد و روز پنجشنبه با دیدار و گفتگوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان، به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر: ۲۷۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آذری US ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      باید ارمنستان و ایران روابط بیشتر داشته باشه