۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
برآورد درآمد ۴.۹۶میلیارد دلاری بازار پوشاک ایران| ضرورت رقابتی کردن قیمت پوشاک ایرانی با کالای خارجی
بازار گزارش می دهد؛

برآورد درآمد ۴.۹۶میلیارد دلاری بازار پوشاک ایران| ضرورت رقابتی کردن قیمت پوشاک ایرانی با کالای خارجی

در حالی درآمدی به میزان ۴.۹۶ میلیارد دلار برای بازار پوشاک ایران برآورد می شود که رییس اتاق اصناف تهران می گوید: اگر از قیمت کالاهای ایران حمایت کنند قیمت ما با کشورهای دیگر رقابتی است.

بازار؛ گروه صنعت: بخش های مختلف صنعت کشور در حالی فعالیت دارند که با انواع مشکلات و چالش هایی همچون کمبود مواد اولیه، گرانی ها، نوسان قیمت ها و مسائل بسیاری دیگری همواره مواجه هستند و این چالش ها و مشکلات نیز منحصر به سال های اخیر نیست و از سال های دور صنعتگران با مشکلات دست و پنجه نرم کرده اند. با این وجود یکی از مهمترین مسائل پیرامون هر فعالیتی وجود بازار است به این معنا که تا خریداری نباشد تولید صرفا فایده ای ندارد.

حمایت از قیمت تولیدات صنعتی؛ پیش شرط رقابت در بازارهای جهانی

در این میان برخی از حوزه ها از جمله صنایع غذایی به دلیل وجود بازاری به بزرگی حدودا ۹۰ میلیون نفر در داخل کشور شرایط خوبی را دارد. با این وجود کارشناسان معتقدند که برای داشتن بازاری پویا و صنعتی پویاتر همواره باید واردات و صادرات در همه حوزه های جاری باشد. لذا بخشی از تولیدات راهی بازارهای صادراتی می شود و بخشی از نیازهای کشور نیز از دیگر کشورها تامین می شود. البته این موضوع مربوط به همه شاخه های صنعتی می شود و منحصر به یک یا چند صنعت نیست. به طوری که «حمیدرضا رستگار» رئیس اتاق اصناف استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار در این خصوص می گوید: در حوزه صنایع مختلف ما بازارهای زیادی برای صادرات داریم؛ به عنوان مثال اتحادیه فرش ما که یک قدمت زیادی در صادرات فرش دارد نیاز به حمایت دارند و این امکان را دارند که در بازارهای جهانی به خوبی محصولات ایران را به نمایش بگذارند. از سوی دیگر بازار اهن و فولاد ما نیز یک بازار خوب است به خصوص اینکه از نظر کمیت و کیفیت جزو ۱۰ کشور اصلی تولید کننده دنیا هستیم و با توجه به ارتباطات مرزی که با کشورهای منطقه داریم بازار خوبی در این حوزه داریم. ضمن اینکه اگر از قیمت کالاهای ایران هم حمایت کنند می تواند مناسب باشد و قیمت ما با کشورهای دنیا رقابتی است.

رستگار رئیس اتاق اصناف استان تهران: در بازار پوشاک هم با توجه به پیشرفت هایی که در این حوزه شده صنعتگران و فعالان این بخش این امادگی را برای صادرات پوشاک دارند

رئیس اتاق اصناف استان تهران همچنین خاظر نشان کرد: علاوه بر صنایع نامبرده در حوزه صنایع غذایی هم قطعا این ظرفیت را دارد و مواد غذایی تولیدی در کشور در تمام حوزه ها حرف برای گفتن دارد. از سوی دیگر در بازار پوشاک هم با توجه به پیشرفت هایی که در این حوزه شده صنعتگران و فعالان بخش این امادگی را برای صادرات پوشاک دارند. ضمن اینکه صنعت کیف و کفش نیز تولیدات بسیار خوبی دارند و لذا بیشتر بازارهایی که می توان ارز اوری داشته باشد ظرفیت هایی است که اگر کار را به خود افراد اقتصادی بسپاریم و موانع صادرات را برطرف کنیم مطمئنا شرایط خوبی در حوره صادرات صنایع در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در حوزه محصولات صنعتی عمدتا کدام بازارهای خارجی مستعد تر هستند و قابلیت عرضه کالا در آنها را دارا هستیم گفت: با توجه به همجوار بودن و همچنین با توجه به کیفیت محصولات صنعتی تولیدی ایران، کشورهای مماس ما، کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس هر کدام متقاضی بخشی از تولیدات ما در حوزه های صنعتی مختلف هستند و می بینیم که تمایل زیادی به کالاهای ایرانی دارند.

رشد ۳ درصدی بازار جهانی پوشاک بین سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸

بر اساس این گزارش در حالی رستگار رئیس اتاق اصناف ایران پوشاک کشور را مستعد صادرات به دیگر بازارها می داند که بازار جهانی پوشاک نیز پویایی خاصی را دارد و به نظر می رسد در سال های پیش رو روند رو به رشدی را به ثبت برساند. به طوری که طبق جدیدترین گزارش آماری که سایت آماری تحلیل استاتیستا ارائه داده است: در سال ۲۰۲۴، درآمد در بازار پوشاک در سرتاسر جهان تخمین زده می شود که به ۱.۷۹ تریلیون دلار برسد. از سوی دیگر داده های آماری این گزارش حاکی از این است که پیش بینی می شود که این بازار بین سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ نرخ رشد سالانه حدود ۳ درصد را تجربه کند.

سایت آماری تحلیل استاتیستا: در میان بخش‌ های مختلف بازار پوشاک، بزرگترین بخش «پوشاک زنانه» است که پیش‌ بینی می‌ شود در سال ۲۰۲۴ حجم بازار آن ۰.۹۴ تریلیون دلار باشد

نکته قابل تامل در این گزارش اینکه، در میان بخش‌ های مختلف بازار پوشاک، بزرگترین بخش «پوشاک زنانه» است که پیش‌ بینی می‌ شود در سال ۲۰۲۴ حجم بازار آن ۰.۹۴ تریلیون دلار باشد. این در شرایطی است که هنگام مقایسه درآمد جهانی تولید شده در بازار پوشاک، در ایالات متحده با درآمد تخمینی ۳۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ پیشتاز است.

افزایش تقاضای بازار پوشاک چین برای برندهای لوکس

از سوی دیگر این گزارش حاکی از این است که از نظر درآمد سرانه، پیش‌ بینی می‌ شود که بازار پوشاک با در نظر گرفتن جمعیت در سراسر جهان، در سال ۲۰۲۴ به ازای هر نفر ۲۳۰.۹۰ دلار تولید کند. همچنین پیش بینی می شود با نگاهی به سال ۲۰۲۸، حجم بازار پوشاک به ۱۹۶.۱ میلیارد قطعه برسد. علاوه بر این، رشد حجمی ۱.۳ درصدی در سال ۲۰۲۵ پیش بینی می شود. به این ترتیب طبق داده های این گزارش، میانگین حجم هر نفر در بازار پوشاک ۲۴.۱ عدد در سال ۲۰۲۴ برآورد شده است.

سایت آماری تحلیلی استاتیستا: برآورد می شود که در سال ۲۰۲۴ درآمد بازار پوشاک ایران بالغ بر ۴.۹۶ میلیارد دلار باشد

از سوی دیگر علاوه بر این، پیش بینی می شود که ۹۵ درصد از فروش در بازار پوشاک تا سال ۲۰۲۴ به شرکت های غیر لوکس نسبت داده شود. همچنین آنچه در این گزارش قابل توجه است این است که تحلیلگران معتقدند بازار پوشاک در چین با افزایش تقاضا برای برندهای لوکس مواجه است و مصرف کنندگان مایل به پرداخت قیمت های عالی برای محصولات با کیفیت هستند.

علاوه بر این سایت آماری تحلیل استاتیستا در گزارش دیگری به بررسی بازار پوشاک ایران پرداخته و برآورده کرده است که در سال ۲۰۲۴ درآمد بازار پوشاک ایران بالغ بر ۴.۹۶ میلیارد دلار باشد و همچون روند جهانی در ایران نیز بزرگترین بخش بازار، پوشاک زنانه است. به نحوی که بازاری به ارزش ۲.۵۴ میلیارد دلار در سال جاری میلادی برای این بخش بازار پوشاک ایران برآورد شده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha