۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
تولید تیلاپیا به ۲ هزار تن می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی:

تولید تیلاپیا به ۲ هزار تن می‌رسد

الویری، مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: بنابر برنامه سازمان شیلات قرار است که تولید تیلاپیا در سال آینده به ۲ هزار تن برسد.

به گزارش بازار، علی الویری مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: بنابر برنامه سازمان شیلات قرار است که تولید تیلاپیا در سال آینده به ۲ هزار تن برسد و این میزان بتدریج در حال افزایش است.

الویری گفت: بنابر پیگیری‌های اتحادیه ماهیان گرم آبی و سردآبی در جلسه‌ای که با مسئولان سازمان شیلات و قائم مقام وزیر جهاد داشتیم، دفاع ما منجر به توقف واردات تیلاپیا شد. بر این اساس واردات ۵ تا ۱۰ هزار تن تیلاپیا متوقف شد.

به گفته او، واردات ۵ تا ۱۰ هزار تن تیلاپیا منجر به تزلزل عرضه ماهیان گرم آبی از جمله تیلاپیا می‌شد که خوشبختانه با توقف واردات و بهبود نسبی تقاضا در بازار با نزدیک شدن به ایام پایانی سال موجب شده تا ماهیان گرم آبی در بازارهای داخل به فروش برسند.

الویری از افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تومانی قیمت ماهیان گرم آبی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو آزاد سرگنده ۱۰۰ هزار تومان، آزاد پرورشی ۹۰ هزار تومان، کپور ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتومان، سفید پرورشی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و تیلاپیا ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. برآوردها حاکی از آن است که قیمت ماهیان گرم آبی تا پایان فروردین در صورتی که نوسان غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، ثابت بماند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید ماهیان گرم آبی به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن برسد که هزار تن از این میزان تولید به تیلاپیا اختصاص دارد.

او با بیان اینکه سالانه ۵ تا ۱۰ هزار تن تیلاپیا مورد نیاز کشور است، افزود: با توجه به محدودیت‌های محیط زیست امکان تولید ۱۰ هزار تن تیلاپیا ظرف مدت زمان ۵ تا ۱۰ سال در کشور وجود دارد. برای سال آینده بدنبال برنامه سازمان شیلات و اتحادیه پیش بینی می‌شود که تولید تیلاپیا به ۲ هزار تن برسد.

الویری درباره آخرین وضعیت صادرات ماهیان گرم آبی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار تن تیلاپیا صادر شد، در حالیکه باید این میزان حدود ۱۰۰ هزار تن بود که متاسفانه صادرات به عراق به طور نامنظم و بنابر درخواست آن‌ها به طور روزانه در حال انجام است.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha