۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
۸ مزیت چشمگیر سئو برای بهبود کسب و کار

۸ مزیت چشمگیر سئو برای بهبود کسب و کار

با استراتژی سئو مناسب، می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، درآمد شرکت را افزایش دهید و حتی اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورید.

به گزارش بازار، هنگامی که به صورت استراتژیک استفاده می شود، خدمات سئو (SEO) می تواند مزایای بسیاری را برای کسب و کارها فراهم کند، از جمله افزایش ترافیک سایت و مشتریان واجد شرایط بیشتر که از طریق گوکل می آیند. در اصل، سئو این پتانسیل را دارد که توجه ارگانیک بیشتری را به کسب و کار شما جلب کند - به این معنی که هزینه ای بسیار اندکی دارد. درک اصول اولیه سئو می تواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب و با رتبه بالا را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به گونه ای که نیازهای آنها را برآورده می کند ایجاد کنید. با درک و اجرای بهترین شیوه های سئو، رشد کسب و کار و تعامل بیشتر با مشتریان را تجربه خواهید کرد.

بهینه‌سازی موتور جستجو مجموعه‌ای از شیوه‌هایی است که هر سازنده محتوا می‌تواند برای کمک به رتبه‌بندی برخی صفحات وب سایت در نتایج جستجو (به عنوان مثال، نزدیک‌تر کردن محتوا به بالای صفحه اول در هر سایت موتور جستجو، جایی که کاربران احتمال بیشتری برای دیدن آن دارند، استفاده کند. و روی آن کلیک کنید). این روش‌ها می‌توانند ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما بیاورند که هم دید و هم درآمد شما را افزایش می‌دهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سئو کاری نیست که یک بار انجام دهید و فراموش کنید. سئوی موثر باید به روشی استاندارد برای نحوه ایجاد محتوای جدید و به روز رسانی محتوای موجود برای تجارت خود تبدیل شود.

۸ مزیت برای کسب و کار ها

با استراتژی سئو مناسب، می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، درآمد شرکت را افزایش دهید و حتی اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورید. در این مطلب، ما هشت مزیت واضح را برای گنجاندن سئو در استراتژی بازاریابی شما، صرف نظر از چه کسب و کاری دارید، بیان کرده‌ایم.

مزیت سئو ۱: ترافیک جستجوی ارگانیک را به وب سایت شما می آورد

ترافیک ارگانیک شامل بینندگانی است که وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند. برای هدایت صحیح این ترافیک، وب سایت شما باید به طور موثر بهینه شود. هدف این است که گوگل تشخیص دهد که وب سایت شما مرتبط ترین پاسخ ها را به سوالاتی که مردم می پرسند ارائه می دهد.

تقریباً ۶۳۰۰۰ جستجو در گوگل در هر ثانیه انجام می شود و با استراتژی سئوی مناسب، کسب و کار شما می تواند برای برخی از این نتایج جستجو رقابت کند. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو، تمرکز روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما و اطلاعاتی است که می‌خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

خزنده های وب گوگل هر سایتی را در فضای انلاین برای کلمات کلیدی خاص، رابط های کاربر پسند و قابلیت اعتماد عمومی بررسی می کنند. این ربات ها از این داده ها برای تعیین بهترین پاسخ ها برای هر پرس و جو استفاده می کنند.

مزیت سئو ۲: جذب مشتری با هزینه کم

به‌عنوان شکلی از بازاریابی ورودی – برخلاف تماس سرد یا ارسال پیامک یا تبلیغات ناخواسته – سئو یکی از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین راه‌ها برای افزایش حضور آنلاین شماست. هنگامی که به صورت استراتژیک اعمال می شود، سئو به شما این امکان را می دهد که در مقابل افرادی قرار بگیرید که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، عبارات خاص مربوط به پست یا لیست شما را جستجو کرده اند و در نهایت در وب سایت شما قرار می گیرند. به این ترتیب، مشتریان بالقوه آماده خرید محصولات یا خدمات هستند.

علاوه بر این، سئو همیشگی است. برخلاف تبلیغات آنلاین پولی که پس از پایان کمپین، ترافیک ایجاد نمی کنند ،همانند مدیریت پیج اینستاگرام،  سئوی مدیریت شده به خوبی می تواند به مرور زمان ترافیک باکیفیت را به سایت شما بیاورد.

پیاده‌سازی سئو در شرکت شما می‌تواند زمان بر باشد، اما به احتمال زیاد مستلزم هزینه‌های تبلیغاتی اضافی نخواهد بود و پتانسیل افزایش درآمد کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.

مزیت سئو ۳: آگاهی از برند را افزایش می دهد

شما می خواهید در صنعت خود به عنوان یک رهبر برجسته باشید، اما همچنین می خواهید به عنوان یک راه حل مناسب برای مخاطبان خود دیده شوید. با ۱.۸۸ میلیارد وب سایت آنلاین، چگونه اطمینان حاصل می کنید که مردم برند شما را می شناسند؟ استراتژی سئو یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به این هدف است.

رتبه بندی صفحه اول در گوگل دید و اعتبار شما را افزایش می دهد. پس از اینکه محتوای خود را برای مطابقت با کلید واژه ها در گوگل بهینه کردید، باید تعداد کلیک‌های بیشتری را مشاهده کنید که به افزایش سطح تعامل و اعتماد شما ادامه می‌دهد. شتاب ایجاد شده توسط استراتژی SEO شما می تواند زنجیره ای از رویدادها را آغاز کند که منجر به آگاهی بیشتر از برند می شود.

به خاطر داشته باشید که آگاهی از برند فقط به این نیست که مردم نام شما را بشناسند - آنها همچنین باید بدانند که برند شما چیست، چگونه می تواند به آنها کمک کند و خدماتی که ارائه می دهد. بازاریابی محتوا عبارت است از دادن اطلاعات ارزشمند به جستجوگران که آنها آن را درک کرده و به آن اعتماد دارند. آنها می دانند که می توانند با سؤالات به شما مراجعه کنند و این اعتماد می تواند به راحتی مشتریان بالقوه را به فروش تبدیل کند.

مزایای سئو

مزیت سئو ۴: شما را از رقبا جلوتر می کند

همه کسب و کارها دارای رقابت هستند. همانطور که می خواهید استراتژی های بازاریابی چاپی رقبای خود را مطالعه کنید، باید استراتژی های سئو آنها را نیز مطالعه کنید. وب‌سایت‌هایی مانند Moz و SEMrush به شما این امکان را می‌دهند که ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند، چه تعداد محتوای دارند، استراتژی پیوند آنها و بسیاری موارد دیگر. هنگامی که تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود محدود کردید، می توانید استراتژی ایجاد کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که به دنبال فرصت‌هایی باشید که رقبای شما در آن کوتاهی می‌کنند (به عنوان مثال، استفاده از کلمه کلیدی که برای آن رتبه‌بندی نمی‌شود). برای افزایش سئوی خود در اطراف آن کلمه یا عبارت، فرصت های واضحی را برای خود شناسایی کنید تا در جستجوهای گوگل بیشتر دیده شوید.

مزیت سئو ۵: وب سایت شما را برای کاربران موبایل بهینه می کند

تعداد جستجوهای موبایل روزانه افزایش می یابد. تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، ۷۶ درصد از کل جستجوها بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام شده است. اما چگونه این برای مشاغل ترجمه می شود؟ اگر سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه نشده باشد، بیش از نیمی از مخاطبان هدف خود نادیده گرفته می شوند. نه تنها این، گوگل به طور خودکار یک وب سایت بهینه شده برای موبایل را بالاتر از وب سایتی که اینطور نیست رتبه بندی می کند. در حالی که وب سایت شما ممکن است در رایانه شخصی عالی به نظر برسد، زمان بارگذاری و اندازه صفحه نمایش با برندها و طرح های مختلف دستگاه های تلفن همراه به طور چشمگیری تغییر می کند، و دیگر برای کسب و کارها اختیاری نیست که حضور دیجیتالی سازگار با موبایل را توسعه دهند و حفظ کنند.

مزیت سئو ۶: ایجاد اعتماد

حتی با یک استراتژی سئو قوی، ایجاد اعتماد مشتری به برند شما زمان بر است. روی محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا خوانندگان خود به منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات به روز تبدیل شوند. این می‌تواند دید مشتریان از کسب و کار شما را بهبود بخشد و به نوبه خود رتبه شما را افزایش دهد.

گوگل فقط به دنبال کلمات خاصی برای رتبه بندی سایت شما نیست، بلکه به دنبال این است که تا چه اندازه با مخاطبان خود تعامل دارید. گوگل نحوه حمایت شما از بازدیدکنندگان سایت خود را در نظر می گیرد - حتی اگر آنها در نهایت از شما خرید نکنند. استراتژی سه‌گانه‌ای که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند EAT است - تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن. به عبارت دیگر، اگر محتوای شما برای مخاطبان شما بی فایده باشد، مهم نیست که چند بار از یک کلمه کلیدی استفاده می کنید.

تعامل زمان می‌برد، اما باید با سهم بازار بیشتر و رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو نتیجه دهد. با افزودن صفحات تماس، نقشه‌های گوگل و بخش‌های دارای نظرات، ارتباط با شما را برای بازدیدکنندگان آسان کنید. مکالمه سالم را تقویت کنید و بازخورد محکمی ارائه دهید. محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند زیرا برای آموخته های خود ارزش قائل هستند.

مزیت سئو ۷: سایر استراتژی های بازاریابی شما را بهبود می بخشد

هنگامی که جستجوی ارگانیک را با تبلیغ در گوگل، ورودی یا برون گرا تکمیل می کنید، استراتژی SEO شما ممکن است به ارتفاعات جدیدی برسد. از آنجایی که محتوا مهم است، خوب است که بانکی از منابع مکتوب برای ایجاد مطالب بازاریابی که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد و به سؤالات مرتبط پاسخ می دهد، نگه دارید. رتبه بندی صفحه اول شما در گوگل ممکن است اعتماد مشتری بالقوه را افزایش دهد - مهم نیست که آنها در ابتدا چگونه کسب و کار شما را پیدا کردند.

نظارت بر سئوی شما همچنین به شما اطلاعات مفیدی در مورد ترندهای جاری در مورد کسب و کار شما می دهد. زمانی که عبارات جستجوی محبوب تغییر می کنند، خواهید دید که افراد چه اطلاعاتی را ارزشمندتر می دانند و چه چیزی آنها را از تعهد به خرید باز می دارد. با نظارت دقیق بر رتبه بندی گوگل و سئو، نکات دردناک باید آشکار شوند.

اگر کسب‌وکار شما در تبلیغات جستجوی پولی نیز شرکت می‌کند، اگر آگهی پولی شما در نتایج برتر گوگل قرار گیرد و رتبه‌بندی سئوی ارگانیک شما بالا باشد، سایت شما می‌تواند بیش از یک بار در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شود. تبلیغات پولی ابتدا با نتایج جستجوی ارگانیک مستقیماً در زیر ظاهر می شوند.

۸ مزیت سئو

مزیت سئو ۸: مردم را به مکان کسب و کارتان جذب می کند

سئو فقط برای مشاغل آنلاین نیست. چه افراد دنبال پیراهن جدید باشند یا جایی برای غذا خوردن، معمولا ابتدا به گوگل (یا موتور جستجوی دیگر) مراجعه می کنند. گزینه جستجوی «نزدیک من» در گوگل از موقعیت مکانی افراد برای تعیین سرویسی که به بهترین وجه با کلید واژه جستجوی آنها مطابقت دارد، استفاده می کند. به گفته گوگل، ۸۸ درصد از افرادی که جستجوهای "نزدیک من" را در تلفن همراه انجام می دهند، ظرف یک هفته از فروشگاه بازدید می کنند و ۷۶ درصد در عرض یک روز از فروشگاه بازدید می کنند. این تعداد زیادی از مشتریان جدید است که باید از طریق استراتژی سئو مناسب به دست آورید!

اگر کسب و کار شما دارای موقعیت فیزیکی است، مطمئن شوید که مردم می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، که می تواند به افزایش ترافیک در فروشگاه شما کمک کند. مطمئن شوید که گوگل از موقعیت مکانی شما و انواع خدماتی که برای افزایش ترافیک به موقعیت مکانی شما ارائه می‌دهید اطلاع دارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha