۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
بازار مرغ در مازندران طبیعی است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

بازار مرغ در مازندران طبیعی است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان این که شرایط تولید مرغ و بازار طبیعی است، گفت: مرغدار با حداقل سود مرغ عرضه می کند.

عطاالله حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که از اوایل آبان ماه به نقطه امن تولیدی رسیدیم، گفت: میزان جوجه ریزی از آذرماه به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسید و اکنون میزان آن از ۱۴ میلیون قطعه فراتر رفته است.

وی با اشاره به واردات تخم نطفه دار شرایط کنونی بازار مرغ را نرمال و طبیعی بیان کرد و گفت: قیمت جوجه های یکروزه بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده و هزینه های تمام شده تولید افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: خرید برای ذخیره سازی و پشتیبانی در حال انجام است و اکنون شرایط بازار مرغ طبیعی است.

حسن زاده درباره هزینه تمام شده مرغ در استان افزود: علی رغم هزینه های تمام شده با این حال ارزان ترین ماده غذایی روی سفره مردم مرغ است درحالی که ۶۰ درصد نهاده ها با ارز آزاد تامین می شود.

وی گفت: وقتی در بازارگاه خرید می کنیم نهاده تا به دست مردم برسد یک ماه زمان می برد و با این حال در حال تامین نهاده ها هستیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با عنوان این که جوجه ۱۲ درصد هزینه تولید را تشکیل می دهد، گفت: با قیمت کنونی فروش مرغ، هزینه ها به صورت سربسر تامین می شود و افزایش هزینه های سوخت و انرژی نیز قیمت تمام شده را رشد داده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha