۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
قرار گرفتن بازار جهانی پتروشیمی در بدترین وضعیت از دهه ۷۰ میلادی به این سو!
آژانس بین المللی انرژی:

قرار گرفتن بازار جهانی پتروشیمی در بدترین وضعیت از دهه ۷۰ میلادی به این سو!

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود از افت میزان صادرات محصولات پتروشیمی هند و خاورمیانه در وضعیت نامطلوب اقتصاد جهانی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود از افت میزان صادرات محصولات پتروشیمی هند و خاورمیانه در وضعیت نامطلوب اقتصاد جهانی خبر داد.

«توریل بوسونی» مدیر بخش نفت و بازارهای نفتی آژانس بین المللی انرژی نیز طی سخنانی هشدار داد که علیرغم برنامه ریزی هند برای افزایش تولید محصولات بخش پتروشیمی خود، فشار موجود بر بازار در آسیا و اروپا، توان این کشور برای صادرات را محدود کرده است.

وی همچنین به پیشرفت های عظیم چین در تولید محصولات پتروشیمی اشاره کرده و ساخت واحدهای بزرگ پتروشیمی در این کشور به علاوه خروجی بالای محصولات تولیدی این واحدها را دومین مانع مهم بر سر راه توسعه صنعت پتروشیمی هند توصیف کرد.

بوسونی با اشاره به آخرین وضعیت بازار پتروشیمی اروپا نیز اعلام کرد که این بازار در بدترین وضعیت خود از دهه ۱۹۷۰ به این سو به سر برده که همین امر، تاثیری منفی بر بازارهای تولیدی محصولات پتروشیمی در آسیا و خاورمیانه بر جای گذاشته است.

به گفته این مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی، رویکرد چین نسبت به بازار پتروشیمی از تمامی عوامل یاد شده مخرب تر بوده و تاثیرات منفی بزرگی طی دهه های آتی بر جای خواهد گذاشت. تغییر ذائقه شرکت های چینی به واردات مواد اولیه به جای محصولات پتروشیمی می تواند ضربه بزرگی به واحدهای تولیدی در دیگر نقاط آسیا و خاورمیانه بزند.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha