۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
اقتصاد روسیه در حال رشد است
رییس‌جمهور روسیه:

اقتصاد روسیه در حال رشد است

رییس‌جمهور روسیه با ارائه آماری اعلام کرد که اقتصاد روسیه برخلاف کشورهای اروپایی در حال رشد است.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز دوشنبه در نشستی درباره مسائل اقتصای با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۳ تا ۳.۶ درصد رشد داشته است تأکید کرد که اقتصاد روسیه برخلاف کشورهای اروپا در حال رشد و توسعه است.

پوتین همچنین اعلام کرد که این رقم بالاتر از میانگین نرخ رشد اقتصادی جهان است که ۳ درصد می باشد.

رییس‌جمهور پیش از این نیز گفته بود که اقتصاد روسیه برخلاف سایر اقتصادهای اروپایی، در حال رشد است و در حال حاضر به پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان تبدیل شده است.

رسانه‌های غربی اخیراً در گزارش‌هایی فاش کردند که توانایی اقتصاد روسیه برای مقاومت در برابر تحریم‌های غرب، کارشناسان غربی را شگفت‌زده کرده است. در این رابطه نشریه فایننشال تایمز گزارش داد: انعطاف‌پذیری اقتصاد روسیه بسیاری از اقتصاددانان را شگفت‌زده کرد که معتقد بودند دور اول تحریم‌ها می‌تواند منجر به وخامت فاجعه‌بار شود و روسیه را از پای درآورد.

این گزارش توضیح می‌دهد که کرملین از رکود خارج شد و موفق شده است از تلاش‌های غرب برای محدود کردن درآمد خود از فروش انرژی و افزایش هزینه‌های دفاعی جلوگیری کند. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری را به ۲.۶ درصد تغییر داده است که ۱.۵ درصد بیشتر از اکتبر سال گذشته است.

وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان، پیتر شیارتو، دیروز شنبه گفت که سیاست تحریمی شکست خورده در اتحادیه اروپا با تصویب بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، پیش پا افتاده به نظر می‌رسد.

اوایل روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که اقتصاد این کشور ثبات نشان داده است و در برابر فشارهای خارجی بی‌سابقه مقاومت کرده و به رشد خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۲۷۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha