۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
بومی سازی قطعات مترو، دستاورد ملی با صرفه جویی ۸ میلیون دلاری
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام کرد

بومی سازی قطعات مترو، دستاورد ملی با صرفه جویی ۸ میلیون دلاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از صرفه‌جویی هشت میلیون‌دلاری با استفاده از توان داخلی برای تعمیر و ساخت قطعات مهم در حوزه ریلی به عنوان یک دستاورد ملی خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود درستی با اشاره به عمل نکردن به تعهدات از سوی برخی شرکت‌های خارجی در زمینه تأمین قطعات گفت: متخصصان داخلی به منظور بومی‌سازی بخشی از قطعات مهم و پر مصرف شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی دست‌ بکار شدند که خوشبختانه اکنون متروی تهران با استفاده از قطعات ساخت داخل توانسته قسمتی از نیازهای خود را در زمینه تأمین قطعات مرتفع کند.

وی با بیان اینکه این قطعات بومی‌سازی شده تکنولوژی بسیار بالایی داشتند و برای تأمین آنها از کشورهای دیگر ارز زیادی از کشور خارج می‌شد، افزود: خوشبختانه با وجود مشکلات فراوان که مربوط به تطابق کامل پروتکل‌های مربوطه تجهیزات ساخته شده داخلی با قطعات خارجی بود، قطعات مهمی ساخته و آزمایش های فنی لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: با ساخت این قطعات در داخل کشور توانستیم هشت میلیون دلار صرفه‌جویی داشته باشیم.

درستی خاطرنشان کرد: دستیابی به دانش تعمیر قطعات و یا تولید آنها در داخل کشور، دستاورد بزرگ و ملی است که مزایای بسیار زیادی برای صنعت ریلی (مترو) از جمله کاهش خروج ارز از کشور، اشتغال‌زایی و همچنین کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی به همراه دارد.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha