۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کاهش ۳ درصدی صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سالی که گذشت

کاهش ۳ درصدی صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سالی که گذشت

مرکز GMK در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است در ۱۱ماه سال ۲۰۲۳ صادرات فولاد، از جمله محصولات نیمه تمام از اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳ درصد کاهش یافت.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس گزارشی که جدیدا مرکز GMK منتشر کرده است، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ (مدت ۱۱ ماهه) صادرات فولاد، از جمله محصولات نیمه تمام از اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳ درصد کاهش یافت.

اصلی ترین مقاصد صادراتی فولاد تحادیه اروپا در سال

از سوی دیگر در این گزارش آمده است طی ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳، صادرات محصولات نورد ۴ درصد سالانه کاهش یافت که شامل محصولات تخت ۹ درصد سالانه و محصولات بلند ۸ درصد سالانه بود. در حالی که در سال ۲۰۲۲، صادرات محصولات نورد ۱۴ درصد در سال کاهش یافت که ناشی از کاهش صادرات محصولات تخت و بلند بود.

همچنین طبق این گزارش، در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳، مقاصد اصلی صادرات فولاد اتحادیه اروپا، کشورهای انگلیس، ترکیه، آمریکا، سوئیس و مصر و پس از آن اوکراین، چین، برزیل، هند و نروژ بودند. پنج کشور برتر روی هم ۵۵ درصد از کل صادرات محصولات نهایی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.

نکته قابل توجه اینکه در میان مقاصد اصلی صادرات، صادرات کالاهای نهایی به دلیل بهبود تجارت و جبران ارقام بسیار پایین ثبت شده در ماه های مشابه سال ۲۰۲۲، رشد استثنایی به اوکراین نشان داد.

پیش بینی رشد سالانه ۵.۶ درصدی مصرف فولاد در اتحادیه اروپا

علاوه بر این، طبق این گزارش، صادرات به مصر ۱۰ درصد افزایش یافت در حالی که به برزیل ۸ درصد کاهش، ایالات متحده ۹ درصد، سوئیس ۱۶ درصد، به بریتانیا ۹ درصد، به ترکیه ۷ درصد، به نروژ ۲۲ درصد، به چین ۲۵ درصد و به هند ۶ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، بر اساس پیش بینی های EUROFER، انتظار می رود مصرف ظاهری فولاد در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ با ۶.۳ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱۲۹ میلیون تن برسد. در عین حال، در سال ۲۰۲۲، این رقم نسبت به سال قبل ۶.۵ درصد کاهش داشته است و در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود رشد سالانه ۵.۶ درصدی داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha