۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
ورودی آب به سدهای کشور ۱۷ درصد کاهش یافت| افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب
از آغاز پاییز تا ۲۱ بهمن؛

ورودی آب به سدهای کشور ۱۷ درصد کاهش یافت| افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب

وضعیت سدهای کشور در دومین ماه فصل زمستان نشان از کاهش ۱۷ درصدی آب ورودی به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ بهمن هم‌زمان با افزایش ۲۵ درصدی مصرف دارد.

به گزارش بازار، دومین ماه فصل زمستان از نیمه گذشت و وضعیت بارش‌های کشور برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر بارش‌های فرا نرمال، امیدوارکننده نشد.

مجموع بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تا ۲۰ بهمن در حالی به ۷۴.۱ میلیمتر رسیده است که نسبت به دوره بلندمدت ۴۱درصد کاهش دارد.

این وضعیت بارشی در حالی است که وضع سدهای تامین‌کننده آب هم چندان مطلوب نیست.

بر اساس آمارهای تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ بهمن، هفت میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است.

این میزان ورودی آب در سال آبی جاری در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده بود که نشان از کاهش ۱۷درصدی ورودی دارد.

همچنین میزان خروجی آب برای مصارف مختلف رشد فزاینده را نشان می‌دهد. براین‌اساس و از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۲۱ بهمن، هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب برای مصرف از سدها خارج شده است.

این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی هفت میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده بوده که نشان از رشد ۲۵ درصدی دارد.

کاهش ۴ درصدی حجم آب موجود در سدها

برپایه این گزارش، حجم آب موجود در سدهای کشور هم از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ بهمن با کاهش چهار درصدی روبه‌رو شده است.

براین‌اساس، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ بهمن، ۲۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور موجود بود، در حالی‌ که این میزان سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بوده است.

اکنون ۵۸ درصد حجم سدهای کشور خالی است.

کد خبر: ۲۷۲٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha