۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
نمایندگان مجلس تکیه‌گاه سربازان تولید هستند/ تکمیل طرح خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک
نماینده مردم اهواز در مجلس:

نمایندگان مجلس تکیه‌گاه سربازان تولید هستند/ تکمیل طرح خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک

اهواز- حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ فشارهای اقتصادی و معیشتی متعددی را به وجود می‌آورد و نمایندگان تکیه‌گاه سربازان تولید هستند.

سیدکریم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر ارتقاء وضعیت کارخانه‌ها و رونق مراکز تولیدی، اظهار کرد: دولت و مجلس آمادگی پیگیری مطالبات و موضوعاتی که به هموار شدن این مسیر می‌انجامد را دارند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ فشارهای اقتصادی و معیشتی متعددی را به وجود می‌آورد و موجب زحمت و رنج مردم خواهد شد، گفت: این جنگ اقتصادی که قشر مستضعف جامعه را بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌دهد باید با مقاومت اقتصادی و دفاع از تولید همراه باشد تا موجبات توسعه وتحقق جهش تولید را فراهم کند.

نماینده مردم اهواز در خانه ملت، با تاکید بر اینکه فعالان عرصه تولید کشور را می‌توان سربازان خط مقدم این مبارزه مقدس در برابر بدخواهان مردم و کشور برشمرد، افزود: به منظور تحقق برنامه‌ریزی‌ها برای دست‌یابی به منافع هرچه بیشتر، رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرند.

حسینی با اشاره به پروژه گوره به بندر جاسک، عنوان کرد: با تکمیل طرح خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک تا اسفندماه امسال روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران از بندر جاسک صادر می‌شود.

وی با اشاره به تامین بخش مهمی از لوله‌های پروژه گوره به بندر جاسک در شرکت لوله‌سازی اهواز، عنوان کرد: امروز حضور واحدهای اقتصادی مانند شرکت لوله‌سازی اهواز در میدان مبارزه با تحریم‌ها اهمیت خطوط دفاع اقتصادی کشور را بیش از پیش نمایان کرده است.

حسینی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک‌هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام از تلمبه‌خانه گوره به پایانه بندر جاسک به طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر است.

به گزارش بازار، خط انتقال نفت خام گوره به جاسک هم‌اکنون ۳۹ درصد پیشرفت دارد که شامل ۸۶۰ کیلومتر عملیات مسیرسازی، ‌۴۴۰ کیلومتر ساخت لوله، ۳۵۰ کیلومتر لوله حمل شده به کارگاه و ۲۶۰ کیلومتر عملیات جوشکاری است.

شرکت لوله سازی اهواز تا سال ۷۹ متعلق به شرکت ملی نفت ایران بود و پس از آن به صندوق های بازنشستگی کشوری و نفت واگذار شد.

کد خبر: ۲۷٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha