۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
اعطای سند به متقاضیان سکونتگاه‌های غیر رسمی در اولویت قرار گرفت
معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعطای سند به متقاضیان سکونتگاه‌های غیر رسمی در اولویت قرار گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افراد با مراجعه به سایت facility.udrc.ir می‌توانند از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در قانون بودجه امسال نیز ظرفیت‌های خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس بند «ث» قانون بودجه سال جاری ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد یا زمین خود را با واحدی نوساز یا زمین ‏های تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی با سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی عوض کنند.

به گفته وی همچنین بر اساس بند (م) تبصره (۱۱) در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ امکان اعطای سند با اولویت سکونتگاه‏های غیررسمی در اراضی فاقد سند متعلق به وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

او اظهار کرد: بر اساس این بند به وزارت راه وشهرسازی اجازه داده می‌شود، اراضی در مالکیت خود را در سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل ازسال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و براساس طرح‌های مصوب شهری ساخت وساز صورت گرفته و درحال بهره‏برداری است را به مالکان اعیانی واگذار کند.

به گفته آئینی افراد با مراجعه به سایت facility.udrc.ir می‌توانند از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.

وی افزود: همچنین شهروندان می‏‌توانند شکایات، پیشنهادات و نظرات خود را به سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ ارسال کنند.

کد خبر: ۲۷۲٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha