۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
دستاوردهای طب سنتی ایران در نمایشگاه گردشگری تهران عرضه می‌شود

دستاوردهای طب سنتی ایران در نمایشگاه گردشگری تهران عرضه می‌شود

طب سنتی ایران با رویکرد جذب گردشگران سلامت در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ بهمن ماه در تهران برگزار می شود، حضور می‌یابد.

به گزارش بازار، هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود؛ در این نمایشگاه قرار است نمایندگانی از ۱۱ کشور حضور داشته باشند و دبیر کل گردشگری سازمان ملل متحد مهمان ویژه آن است.

این نمایشگاه مهمترین رویداد صنعت گردشگری ایران به شمار می رود و از آنجا که حوزه سلامت کشورمان در منطقه سرآمد بوده و به یکی از قطب های گردشگری سلامت تبدیل شده است، دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز با هدف جذب گردشگران سلامت در حوزه طب سنتی در این رویداد حضور دارند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمکل وزارت بهداشت با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد ایران در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی همچون تنوع اقلیمی گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری طب ایرانی می‌توان توصیه‌های سبک زندگی، نحوه مواجهه با اقلیم‌های مختلف (بیابان، جنگل، دریا و...) و راهکارهای حفظ و ارتقای سلامتی و روش‌های ساده و مؤثر درمانی را در قالب گردشگری طب ایرانی برای استفاده گردشگران فرهنگ‌سازی کرد.

نفیسه حسینی یکتا افزود: اقلیم های متنوع در ایران اعم از کوهستان، بیابان، کویر، دریاچه های نمک و قابلیت های عظیمی در پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌ها بر اساس آموزه های طب ایرانی دارند. بخشی از ظرفیت‌های طب ایرانی در صنعت گردشگری هستند که از نظر اقتصادی می‌تواند سهم مهمی از ارزآوری برای کشور را داشته باشد. همچنین توسعه دهکده‌ها و شهرک‌های سلامت با استفاده از ظرفیت‌ها و آموزه‌های طب ایرانی در توسعه اقتصاد سلامت و ارزآوری بسیار مؤثر و کارآمد خواهد بود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه این صنعت نوظهور مزایای متعددی برای کشور دارد، به ایجاد فرصت‌های شغلی، رونق اقتصادی، ترویج فرهنگ طب ایرانی و ارتقای سلامت جامعه به عنوان برخی از این مزایا اشاره کرد.

وی تاکید کرد: طب ایرانی به عنوان یک مولفه فرهنگ و تمدن ایران می‌تواند به عنوان یک موتور محرک و موثر برای متغیرهای فرهنگی عمل نماید.

کد خبر: ۲۷۲٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha