۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
احداث ۱۴۷۳ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد

احداث ۱۴۷۳ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به بهره برداری از ۳۶۰۵ طرح گاز رسانی در دهه فجر گفت: در دولت سیزدهم ۱۴۷۳ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز و پنج ایستگاه تقویت فشار جدید احداث و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش بازار، مجید چگنی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به اقدامات شرکت ملی گاز در دولت سیزدهم گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تا کنون، ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند. هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها به ۹۸.۵ درصد و در روستا به حدود ۸۶ درصد رسیده است.

وی افزود: در این سی ماه، حدود ۸۳۶ هزار انشعاب جدید گاز شهری و روستایی نصب و بیش از ۱.۵ میلیون مشترک جدید هم به تعداد مشترکان شرکت ملی گاز کشور اضافه شده است.

چگنی با اشاره به احداث خطوط پرفشار انتقال گاز بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۴۷۳ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز و پنج ایستگاه تقویت فشار جدید احداث و به بهره برداری رسیده است، همچنین ۳۱۹۵ واحد عمده صنعتی هم به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه شدند که در مجموع حدود ۳۲ هزار و ۵۱۸ واحد عمده صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: حدود ۴۶ هزار کیلومتر خطوط جدید گازی شهری و روستایی احداث شد که هم اکنون در مجموع توسعه شبکه شهری و روستایی به ۴۴۶ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی اظهار کرد: حدود ۳۶۰۵ طرح گاز رسانی با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان که شامل ۱۰۵۶ روستا، ۱۳ شهر و ۲۵۱۸ واحد صنعتی بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر نفت گفت: بهره‌برداری از خطوط انتقال گاز جدید از جمله خط انتقال گاز قم - محمدیه - پارچین، و خطوط انتقال گاز استان سیستان و بلوچستان که مهم‌ترین آنها خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان و چند ایستگاه تقویت فشار با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در دهه فجر اشاره کرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha