۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
اعطای ۱۰ همت تسهیلات جهت تامین ادوات کشاورزی
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اعلام کرد

اعطای ۱۰ همت تسهیلات جهت تامین ادوات کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال برای اعطای ۱۰ همت تسهیلات با بانک‌ها توافق کردیم و تاکنون حدود ۲ همت تسهیلات پرداخت شده که این میزان جهت تامین ادوات بوده است.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی (ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون) که در ایام دهه فجر در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ادوات و دنباله‌بندهای ماشین‌آلات کشاورزی یکی از موضوعاتی است که باعث افزایش تولید و کیفیت محصولات می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۵۰ شرکت در کشور تحت نظر وزارت صمت در حال تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با بهترین استانداردها هستند. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ شرکت حضور دارند که حدود ۱۱۰ شرکت از خراسان رضوی و دیگر شرکت‌ها از اقصی ‌نقاط کشور هستند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: ماشین و دنباله‌بندی در سطح دنیا وجود ندارد که صنعتگران ما توان ساختش را نداشته باشند. غیر از موتور و دنده‌ها که در برخی کشورها تولید می‌شود، دیگر ادوات و دنباله‌بندهای کشاورزی در ایران تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه صادرات به کشورهای منطقه و برخی کشورهای آفریقایی ادوات کشاورزی صادر می‌کنیم.

ذوالفقاری بیان کرد: قرار است یکی از شرکت‌های خراسان رضوی تولید تراکتور را آغاز کند و قول داده شده تا سالانه ۳ هزار دستگاه تراکتور در سه مدل از سال آینده در این شرکت تولید شود.

به گفته وی، از ابتدای سال جهت اعطا ۱۰ همت تسهیلات با بانک‌ها توافق کردیم و در آبان‌ماه مشکل اختلاف سامانه ۱۲۴ پیش‌فاکتور حل و از این زمان پرداخت تسهیلات آغاز شد. تاکنون حدود ۲ همت تسهیلات پرداخت شده که این میزان جهت تامین ادوات بوده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha