۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
حمل ۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای استان زنجان
طی ۱۰ ماه گذشته انجام شد؛

حمل ۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای استان زنجان

زنجان- سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از حمل ۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای استان و ثبت ۱۷۷ هزار سفر مسافری در ۱۰ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از راهداری زنجان، غلامرضا کرمی گفت: در استان ۸۸ شرکت حمل و نقل کالا با حدود شش هزار و ۳۵۰ دستگاه انواع ناوگان سبک، سنگین و نیمه سنگین با حدود هشت هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای (دارای کارت هوشمند) فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در ۱۰ ماهه گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تن انواع محموله‌های تحت صحابت ۶۲۵ هزار فقره بارنامه حمل شده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کرمی با اشاره به عمده کالاهای حمل شده در ده ماهه گذشته افزود: خاک معدنی، کنسانتره سنگ آهن و سیمان جزو سه کالای عمده حمل شده است.

وی در ادامه گفت: بیشترین بار حمل شده در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به ثبت رسیده است.

کرمی با بیان اینکه ۳۷ شرکت مسافربری در استان فعال است، افزود: ۱۷۷ هزار سفر در ۱۰ ماهه امسال با انواع ناوگان مسافری شامل، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان انجام شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تشریح برنامه‌های حوزه اداره ایمنی و ترافیک از ارائه آموزش مبانی ایمنی و ترافیک و حوادث جاده‌ای در طول سال به دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌ها در استان خبر داد و افزود: آموزش نکات ایمنی به راکبان موتورسیکلت، توزیع شبرنگ، چراغ، کلاه ایمنی و دستکش به جامعه هدف از دیگر موارد در دست اجرا است.

کرمی افزود: آموزش کنترل ناوگان عمومی بار و مسافر با هدف افزایش ضریب ایمنی از جمله طرح‌های در دست اجرا در محورهای مواصلاتی استان است که ضمن کنترل اسناد حمل، رعایت موارد ایمنی ناوگان ارزیابی شده و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha