۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ارتباطی در دستور کار دولت است
مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای حمل‌ونقل:

تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ارتباطی در دستور کار دولت است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور گفت: توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی روز شنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح در دست احداث آزادراه قزوین - تنکابن به خبرنگاران گفت: هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهمترین آنها همین مسیر قزوین - تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت که پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۰ درصد است.

وی به ۸۱۰ کیلومتر طرح آزادراهی اشاره کرد و یادآور شد: این میزان مسیر آزادراهی شامل پنج طرح بوده که سه طرح آن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خادمی تصریح کرد: آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر، آزاد راه منطقه ۲ تهران به طول ۲۲ کیلومتر و قزوین - رشت به طول هشت کیلومتر از مهمترین طرح‌های آزادراهی کشور می باشد.

به گفته این مسوول، متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است.

خادمی ادامه داد: آزادراه صوفیان - تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و افتتاح آن به سال آینده موکول خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور یادآور شد: امسال ۴۷۱ طرح آزادراهی تا دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار گرفت و تا پایان سال این عدد به میزان ۸۰۰ کیلومتر افزای خواهد یافت، ضمن آنکه استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

خادمی به وضعیت طرح‌های ریلی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: سه هزار کیلومتر مسیر ریلی در قالب چهار طرح به طول ۴۰۷ کیلومتر در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که ۲ برابر متوسط ساخت ریلی در طول سال‌های گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان آباد - تبریز نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر آنها افتتاح شده و تکمیل مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

به گفته خادمی، اتصال شبکه ریلی اردبیل نیز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در بهار سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به همراه هیاتی و به منظور بازدید از پروژه آزادراهی قزوین - تنکابن، واگذاری و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، عملیات آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در سه شهرستان استان، افتتاح طرح‌های راهداری، بازدید از عملیات خدمات زیربنایی در شهرک عظیمیه، حضور جشن جوانی جمعیت و شرکت در نشست شورای مسکن به استان قزوین سفر کرده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha