۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
پایان حملات در غزه، شرایط بازگشت ثبات به دریای سرخ را ایجاد می‌کند
معاون وزیر امور خارجه:

پایان حملات در غزه، شرایط بازگشت ثبات به دریای سرخ را ایجاد می‌کند

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه تهران برای حفظ ایمنی دریانوردی دریای سرخ اهمیت زیادی قائل است تاکید کرد تنها با پایان حملات به غزه می‌توان شرایط مناسبی برای بازگرداندن ثبات به دریای‌سرخ ایجاد کرد.

به گزارش بازار، علی باقری‌کنی که به پکن سفر کرده است، در دیدار با «ما جائوزو» افزود: تهران معتقد است که حملات اسرائیل به نوار غزه هرچه سریع‌تر باید پایان یابد. ما همچنین با تحمیل هر راه‌حلی به مردم فلسطین مخالف هستیم.

وی اظهار داشت: تهران مایل به حل مساله هسته‌ای ایران از مسیرهای سیاسی و دیپلماتیک بوده و امیدوار است همه طرف‌های ذی‌ربط با نشان دادن صداقت و جدیت به تعهدات خود عمل کنند.

باقری‌کنی همچنین گفت: تهران مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با پکن برای ترویج مشترک صلح و ثبات منطقه ای و جهانی است.

چین همواره از حفظ برجام حمایت می‌کند
«ما جائوزو» معاون وزیر امور خارجه چین نیز در دیدار با «علی باقری‌کنی» با قدردانی از عملکرد تهران در حفظ ارتباط خود با طرف‌های مربوطه، اظهار داشت: چین همواره از حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرده و طور فعال روند حل و فصل سیاسی پرونده هسته‌ای ایران را ترویج می‌کند.

این مقام چینی گفت: چین از ادامه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه پکن قاطعانه از آرمان‌های راستین مردم فلسطین حمایت می‌کند، اذعان داشت که پکن مایل به همکاری با تهران و سایر کشورهای اسلامی در راستای حل سریع، جامع و پایدار مساله فلسطین است.

معاون وزیر امور خارجه چین در رابطه با وضعیت دریای سرخ نیز اظهار داشت: وضعیت کنونی این دریا ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه است.

ما جائوزو افزود: پکن از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهد که به طور مشترک از ایمنی آبراه‌های دریای سرخ مطابق با قوانین بین‌المللی محافظت کنند و به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای حاشیه دریای سرخ‌ احترام بگذارند.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha