۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
خرید خانه در دبی رایجترین روش گرفتن اقامت امارات

خرید خانه در دبی رایجترین روش گرفتن اقامت امارات

کشور امارات متحده عربی کشوری ثروتمند است که دارای اقتصادی پویا است. این کشور ثروتمند هر ساله تعداد زیادی مسافر را به سوی خود جذب کرده است

به گزارش بازار، کشور امارات متحده عربی کشوری ثروتمند است که دارای اقتصادی پویا است. این کشور ثروتمند هر ساله تعداد زیادی مسافر را به سوی خود جذب کرده است. این کشور برای جذب مسافران راه‌های مختلفی گشوده تا مسافران، گردشگران و متقاضیان بتوانند وارد این کشور شوند. از راه‌های اقامت امارات، ثبت شرکت در دبی، خرید خانه در دبی است.

مراحل ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در کشور امارات متحده عربی روشی بسیار آسان برای گرفتن اقامت است.

مراحل ثبت شرکت طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

-در ابتدای کار متقاضی باید نوع شرکت خود را انتخاب کند.

-انتخاب نام برای شرکت؛ فردی که اقدام به انتخاب نام شرکت می‌کند، باید از قوانین امارات پیروی کند و طبق دستورالعمل کار انجام دهد.

-تعیین شیوه‌نامه یا دستورالعمل برای شرکت، جهت انجام امور حقوقی و رسمی در دبی، در این دستورالعمل باید مقررات شرکت خود را برای کارمندان خود تعیین کنید. ‌ این قوانین باید با اهداف و مسئولیت‌های متقاضی مطابقت و هماهنگی داشته باشد.

-مشخص کردن هزینه یا سرمایه اولیه؛ در مراحل اولیه کار باید سرمایه خود را در یک حساب بانکی در بانک‌های دبی واریز کنید.

-درخواست مجوز از ادارات دولتی؛ تعدادی از شرکت‌هایی که سرمایه گذاران تقاضا می‌کنند، باید از وزارت کار، صنایع و دیگر ادارات دولتی مجوز معتبر دریافت کند.

-پس از گرفتن مجوز و طی تمامی مراحل اداری و قانونی شرکت شما در ادارات دولتی امارات متحده عربی ثبت خواهد شد.

انواع روش‌های گرفتن اقامت در دبی

images_1707123361_65c0a2a112b2e.jpg

کشور امارات متحده عربی برای جذب سرمایه‌های شناور و گردشگران شیوه‌های متعددی قرار داده است.

شرایط اخذ پاسپورت و اقامت دبی از طریق ازدواج

یکی از راه‌هایی که افراد می‌توانند از طریق آن اقدام به اخذ اقامت کنند، ازدواج با فردی است که دارای تابعیت کشور امارات متحده عربی است. گرفتن اقامت به روش ازدواج از جمله ساده‌ترین راه‌های دریافت ویزا است. بهتر است‌ افرادی که قصد اقامت از طریق ازدواج دارند، باید بدانند که شرایط اقامت در امارات گبرای ایرانیان از طریق ازدواج رسمی هم معایب و نواقصی دارد. طرفین ازدواج باید ثابت کنند که ازدواجشان صوری نبوده و هدف آن تشکیل زندگی مشترک است.

اگر دولت این امارات نشین در هر مرحله پی به صوری بودن ازدواج ببرد، اقامت و پاسپورت هر دو طرف را باطل خواهد کرد. ‌ اما موضوع مهم‌تر این است که اگر یک زن خارجی با یک مرد تبعه امارات ازدواج کند، اقامت او پذیرفته خواهد شد. اما اگر یک مرد خارجی با یک زن تبعه دبی ازدواج کند، قادر به گرفتن ویزا نخواهد بود. ‌

خرید خانه و دریافت اقامت امارات

خارجیان و مسافران نمی‌توانند با خرید خانه در دبی اقامت امارات را بگیرند. خرید خانه باید طبق قوانین و ضوابط و زیر نظر دولت امارات انجام می‌شود. خانه‌ای که به قصد اقامت خریداری می‌شود باید قیمتی معادل ده میلیارد تومان به پول ایران باشد. ملاک ارزش ملک عددی است که در سند آورده شده است. ارزش فعلی خانه ملاک نبوده و باید در سند یک میلیون درهم باشد. ‌ اگر چند نفر در یک خانه شریک باشند، باید سهم هر کدام یک میلیون درهم باشد. ‌

شرایط و ضوابط خرید خانه برای اخذ اقامت شامل موارد زیر است:

-خرید خانه‌ی قولنامه‌ای قابل قبول نبوده و باید ثبت رسمی شده باشد.

-سند خانه باید آزاد و در رهن بانک نباشد.

-خانه پیش خرید شده منجر به دریافت اقامت نمی‌شود.

-خانه‌ای که خریداری خواهد شد دارای هزینه‌های شارژ و مراقبت است که صاحب ملک باید آن را بپردازد.

اخذ اقامت دبی از طریق کار

در سال‌های اخیر نرخ دینار کشور امارات متحده عربی به طرز چشمگیری بالا رفته است. این افزایش نرخ موجب استقبال مسافران و افراد جویای کار برای گرفتن اقامت امارات شده است. افراد جویای کار در این کشور با توجه به سوابق، مدرک تحصیلی، وضعیت جسمانی، تاهل و میزان آشنایی با زبان عربی و انگلیسی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

متقاضی کار برای شروع به کار به یک کارفرما نیاز دارد که در امارات به نام کفیل از او نام برده می‌شود. در دبی تمامی مراحل اقامت برای کارمندان خارجی از طریق کارفرما انجام می‌شود. کفیل یا کارفرما در قبال گرفتن اقامت برای کارمندان خود، تعهداتی به دولت می‌دهد. ‌ کارفرما پاسپورت کارمند را نزد خود نگه می‌دارد. افرادی که از طریق کار اقامت امارات را می‌گیرند، مجبور به انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا می‌شوند. با توجه به اینکه پاسپورتشان هم در دست کارفرماست، توان اعتراض و ترک امارات را ندارند.

اقامت امارات از طریق تحصیل

کشور امارات متحده عربی دارای دانشگاه‌های عالی و برند است که هر ساله تعدادی زیادی دانشجو را جذب می‌کند. دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل می‌توانند به کار مشغول می‌شوند. زبان رسمی در این کشور عربی است اما در مسائل تحصیلی و تجاری با زبان انگلیسی سخن گفته می‌شود. با توجه به استفاده از زبان انگلیسی فرد باید زبان مدرک آیلتس با نمره ۶ داشته باشد. افرادی که به قصد اقامت امارات در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند، بهتر است بدانند امکان گرفتن اقامت از طریق تحصیل وجود ندارد. ‌ کشور امارات متحده عربی برای اقامت دائم بسیار سخت‌گیر بوده و فقط اقامت موقت را طبق مقررات تمدید می‌کند.

اقامت دبی از طریق تولد فرزند

این کشور مدرن، ثروتمند و جذاب همیشه در پی افزایش جمعیت کشور خود بوده است. این شیخ نشین تابعیت تولد فرزند در این کشور را قانونی اعلام کرده و از قانون خون پیروی می‌کند.

شرایط گرفتن تابعیت امارات با تولد فرزند شامل قوانین زیر است:

  1. فرزند به دنیا آمده در دبی والدین نامعلومی داشته باشد.

  2. نوزاد دارای پدر و مادر اهل امارات باشند.

  3. پدر فرزند، نامعلوم باشد ولی فرزند متولد شده مادرش اهل دبی باشد.

  4. پس طبق قوانین امارات کودکانی مشمول دریافت تابعیت امارات هستند که پدر اماراتی داشته باشند.

سخن پایانی

کشور امارات متحده عربی، شیخ نشینی ثروتمند با اقتصادی توسعه یافته است که شیوه‌های مختلفی برای جذب گردشگران، سرمایه‌گذاران و دانشجویان فراهم کرده است. ثبت شرکت در دبی، تحصیل در دبی، ازدواج در دبی، کار در دبی و سرمایه‌گذاری در دبی از مهم‌ترین راه‌های گرفتن اقامت امارات است. خرید خانه در دبی هم طبق قوانین و شرایط دولت امارات متحده عربی انجام می‌شود.


 


 

کد خبر: ۲۷۲٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha