۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
سهام دولت در نیشکر ۳۰۰ هزار میلیارد است
معاون اقتصادی استاندار خوزستان در گفتگو با بازار:

سهام دولت در نیشکر ۳۰۰ هزار میلیارد است

اهواز- راضی جلالی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت:برای اجرای مرحله دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری ۲۰ درصد سهام دولت در شرکت نیشکر هزینه آن می‌شود که ارزش آن ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

محمد راضی جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان خوزستان به منظور توسعه کشاورزی و اشتغالزایی تاکید دارند.

وی افزود: واگذاری ۲۰ درصد از سهم دولت در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان برای اجرای فاز طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در استان از مصوبات دومین سفر رییس جمهور به خوزستان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان این که در این مدت قیمتگذاری این سهم در حال انجام بود، یادآور شد: با تعیین قیمت بعد از تایید نهایی صرف اجرای این طرح در استان خواهد شد.

راضی جلال با اشاره به واگذاری ۲۰ درصد سهم دولت در صنعت نیشکر گفت: قیمت این سهم استان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که پس از تایید نهایی برای اجرای مرحله دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری هزینه می شود.

وی به رتبه سوم خوزستان در بیکاری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر این رتبه به ششم کشور کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان عنوان کرد: هر چند این رتبه زیبنده استان نیست اما نشان‌ دهنده آن است که کارهای مهم و اساسی برای پیشبرد اقتصادی و اشتغال‌زایی استان انجام شده است.

بالا بودن نرخ بیکاری خوزستان

راضی جلالی یکی از عوامل بالا بودن نرخ بیکاری را در خوزستان توسعه نیافتن صنایع کوچک و پایین دستی استان دانست.

وی ادامه داد: صنایع مادر و بزرگ بیشترین سهم واحدهای تولیدی در استان را دارند و این صنایع ظرفیت اشتغالزایی چندانی ندارند و برای ایجاد فرصت شغلی در استان باید صنایع کوچک را تقویت و توسعه داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با انتقاد از خام فروشی در صنایع بالادستی در خوزستان، تصریح کرد: صنایع بزرگ، بیشتر محصولات خود را به صورت خام صادر می‌کنند این در حالی است که در صورت گسترش صنایع پایین دستی، از خام فروشی جلوگیری خواهد شد و با تولید کالا، ارزش افزوده بیشتری نصیب استان می‌شود.

راضی جلالی با بیان این که طی چند سال اخیر بیشتر شاهد توسعه صنایع بالا دستی در استان بودیم، یادآور شد: این صنایع در تامین محصولات راهبردی استان و کشور اثر گذار هستند اما در حوزه اشتغال، کمک چندانی به استان نمی‌کنند.

وی گفت: براساس گفته کارشناسان اگر سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی برای توسعه صنایع پایین دستی انجام گیرد ۱۰ برابر اشتغال‌زایی محقق می‌شود.

کد خبر: ۲۷۲٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha