۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
مدت زمان انتظار برای صدور پروانه‌های ساختمانی تهران به ۲.۵ ماه رسیده است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

مدت زمان انتظار برای صدور پروانه‌های ساختمانی تهران به ۲.۵ ماه رسیده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در کل کشور کاهشی بوده و در تهران به ۲.۵ ماه رسیده است.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در برنامه فرامتن گفت: ۷۵ هزار هکتار بافت فرسوده در داخل شهر، ۶۰ هزار هکتار در سکونتگاه های غیر رسمی و ۳۳ هزار هکتار در بافت های فرسوده قرار دارد در نتیجه ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در داخل کشور وجود دارد.

به گفته وی استان های تهران، اصفهان، خوزستان، بلوچستان و خراسان رضوی رتبه های اول مساحت بافت های فرسوده را دارند.

او می‌گوید: ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بنا در داخل شهرها، ۹۲۵ هزار در سکونتگاه‌های غیر رسمی و ۳۳۰ هزار در بافت های تاریخی قرار دارد.

وی تاکید کرد: اصفهان، تهران و خوزستان به ترتیب بیشترین واحدهای فرسوده را دارند و با توجه به آنکه تهران دارای تراکم و و ریزدانگی بیشتری است در رتبه اول قرار گرفته است.

آیینی گفت: جنوب تهران و خط پایین آزادی و مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴ و بخشی از منطقه ۱۷ بیشترین تعداد واحدهای فرسوده را در خود جای داده است و جمعیتی حدود ۲۲ میلیون نفر در آنجا ساکن هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: شرکت بازآفرینی مجموعه سیاست های تشویقی را برای نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار خود قرار داده است و بعد از انقلاب بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده ساخته شده است این در حالی است که تنها ۴۰۰ هزار بنای فرسوده تخریب شده بود.

او بیان کرد: یک میلیون و ۳۰ هزار واحد نوسازی شده که یک چهارم آن در سه سال اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: امسال با اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی از ۱۵ خرداد تا ۲۲ بهمن ۲۱۷ هزار واحد مسکونی نوسازی شده است‌

او گفت: ۱۸۱۵ پروژه توسط شرکت باز آفرینی در حوزه خدمات زیربنایی و روبنایی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۰ همت ارزش روز پروژه های نوسازی است که ۳۰ همت توسط شرکت بازآفرینی شهری پرداخت شده و۲۰ همت توسط شهرداری ها پرداخت شده است.

آیینی در خصوص مدت زمان انتظار برای صدور پروانه های ساختمانی گفت: مدت زمان انتظار برای صدور پروانه های ساختمانی در شهرهایی مانند سقز ۲ هفته شده در اصفهان الکترونیکی بوده و در تهران ۲ ونیم ماه بوده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha