۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
بازدهی مثبت گروه دارویی البرز در بلندمدت

بازدهی مثبت گروه دارویی البرز در بلندمدت

والبر در دی ماه از معاملات واگذاری سهام ۲۰.۵ میلیارد تومان درآمد داشته و با در نظر گرفتن بازدهی سهام روند صعودی خود را حفظ کرده است.

بازار؛ گروه بورس: گروه دارویی البرز (گروه سرمایه گذاری البرز) با نماد دالبر طی عملکرد 1 ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ از معاملات واگذاری سهام ۲۰.۵ میلیارد تومان درآمد داشته است.

دالبر با سرمایه ثبت شده ۱۳۵۰ میلیارد تومان توانسته یک روند صعودی قرار گرفته و هم اکنون با پی بر ایی ۵ توانسته در ۹ ماهه به ازای هر سهم ۳۱ تومان سود ساخته است. این نماد در سه ماهه حدود ۴ درصد و در یک ساله ۱۲ درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است.
ورود به بازار محصولات جدید دارویی در راستای تکمیل بیشتر سبد دارویی مجموعه، افزایش سهم صادرات در فروش شرکت‌های گروه و تمرکز بیشتر بر همکاری‌های بین‌المللی، اجرا شده است.
در واقع شرکت در راستای تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی دانشگاهی و شرکت‌های تولیدکننده دارو همکاری به ارزش بالغ بر ١١ میلیون یورو داشته و همچنین واردات داروهای فوری مورد نیاز کشور به ارزش تقریبی ۳ میلیون یورو و واردات و تأمین داروهای تک نسخه‌ای برای بیماران پس از تأیید و ارجاع سازمان غذا و دارو به ارزش تقریبی ۷۸۰ هزار یورو انجام داده است.
تقویت عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های گروه، مشارکت با شرکت‌های داخلی جهت تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات قراردادی و فروش دارایی‌های مازاد شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه از برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۲ است.
در سال مالی مورد گزارش، ۵۴ محصول جدید در گروه سرمایه‌گذاری البرز عرضه شده و طرح‌های توسعه‌ای البرز دارو برای خط جدید تولید آنتی بیوتیک‌ها، خط کامل شربت پرکنی و خرید دستگاه بسته‌بندی آمپول اجرا شده است. شرکت در مقایسه با سال های قبل، ٩٧ درصد رشد صادرات به میزان ۳.۵ میلیون دلار داشته و عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، لبنان، ساحل عاج و ویتنام برخی از مقاصد صادراتی شرکت بوده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha