۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
پایگاه جامع تجارب صنعت آب و برق راه‌اندازی شد
معاون سرمایه انسانی و فناوری اطلاعات وزارت نیرو:

پایگاه جامع تجارب صنعت آب و برق راه‌اندازی شد

امکان به اشتراک‌گذاری تجربه‌های مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و سازمان‌های مجموعه وزارت نیرو با راه‌اندازی پایگاه تجارب صنعت آب و برق، فراهم شده است.

به گزارش بازار، مریم کارگر نجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو در گفت‌وگو با پاون با اشاره به این موضوع و اهمیت مدیریت دانش در صنعت آب و برق گفت: شرکت‌های آب و برق وظیفه مهم خدمت‌رسانی به مردم در دو حوزه بسیار کلیدی و حساس را برعهده دارند و با توجه به پیچیدگی‌های کار در این بخش‌ها، همکاران ما به صورت مدام در معرض یادگیری و تجربه اندوزی قرار دارند. دانشی که این تجربه‌ها در همکاران ما ایجاد می‌کند یکی از مهمترین سرمایه‌های وزارت نیرو است که نمی‌توان بر روی آن قیمت گذاشت.

کارگرنجفی حفظ مناسب دانش و تجربه شرکت‌ها را مستلزم مستندسازی تجربه‌ها دانست و ادامه داد: در وزارت نیرو از ابتدای دولت سیزدهم با تهیه و ابلاغ راهنمای مستندسازی تجارب، بنا را بر این گذاشتیم که از این دارایی مهم صنعت به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه تجارب صنعت آب و برق تاکید کرد: مدیران ما باید توجه ویژه‌ای به حفظ و مستندسازی دانش و تجربه داشته باشند چرا که این کار از بسیاری از هزینه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی مراجعه همکاران به تجارب دیگران را گام اول در شروع هر فعالیتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ تجربه همکاران از سراسر کشور روی پایگاه تجارب صنعت آب و برق منتشر شده است که در سه مجموعه "تجارب بخش آب و آبفا"، "تجارب بخش برق و انرژی" و "تجارب مدیریتی و عمومی" قرار گرفته است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو همچنین از برنامه این معاونت برای انتشار فراخوان‌های مستندسازی تجارب به‌صورت سالانه خبر داد و تاکید کرد: سازوکارهایی نیز برای تقدیر از شرکت‌ها و همکاران فعال در این زمینه در دست تدوین است. همچنین برنامه‌های دیگری برای تسهیم تجارب همکاران پیشکسوت و برگزاری جلسات و رویدادهای تجربه طرح‌ریزی شده است که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

بنا بر این گزارش پایگاه تجارب صنعت آب و برق از طریق نشانی tajarob.moe.gov.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

پایگاه جامع تجارب صنعت آب و برق راه‌اندازی شد

کد خبر: ۲۷۲٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha