۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
تکمیل بیمارستان آیت الله طاهری گرگان به ۲۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان:

تکمیل بیمارستان آیت الله طاهری گرگان به ۲۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: برای تکمیل پروژه بیمارستان آیت الله طاهری، دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش بازار، سعید گلفیروزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: بیمارستان طالقانی اکنون در مرحله ساخت قرار دارد و با سرعت خوبی پیش می رود، همچنین بیمارستان گمیشان نیز تقریبا به مرحله نهایی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: علی رغم اینکه در بخش تخصیص با محدودیت شدید مواجه هستیم، توانسته ایم تخصیصات خوبی دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان گالیکش نیز پیشرفت خوبی دارد، گفت: انتظار می رود بخش قابل توجهی از بودجه مربوط به ساخت جایگزین بیمارستان طالقانی، بیمارستان گالیکش و سایر پروژه ها در آینده ای نزدیک تامین و این پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با معاون اجرایی رئیس جمهور داشته ایم، بیمارستان طالقانی گرگان جزو نیاز های اصلی و ضروری در سطح ملی شناخته و اعتبارات لازم به آن تخصیص داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید به اینکه برای تکمیل پروژه بیمارستان آیت الله طاهری، دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، اذعان کرد: کارفرمای پروژه، یک شرکت مادر تخصصی است و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر غیر رسمی در این پروژه حضور دارد که از لحاظ قانونی در بخش نظارت و اجرا نقشی ندارد.

وی اضافه داد: این پروژه تعطیل نشده اما به منابع قابل توجهی نیاز دارد که انتظار می رود تا پایان دولت فرایند تکمیل پروژه به اتمام برسد.

وی در ادامه بیان کرد: سعی کرده ایم نیاز های اورژانسی دانشگاه علوم پزشکی را از لحاظ تجهیزات، جامعه سلامت، خانه های بهداشت و بیمارستان ها در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم در بخش دارویی و پرداخت پرسنلی و غیره عملکرد متناسبی داشته باشیم.

گلفیروزی تصریح کرد: مرکز غربالگری سرطان شرق استان در بیمارستان پیامبر اعظم شهر گنبدکاووس در صورت عدم بروز مشکل فنی در دستگاه ها، هفته سلامت ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان گنبد کاووس، گفت: این بیمارستان در بخش تخت های بیمارستانی دچار مشکل است اما ضمن تملک زمین از شهرداری، ماده ۲۰ و مجوز های محیط زیستی و پدافند غیرعامل آن را نیز دریافت کرده ایم.
وی در پایان گفت: تخصیص بودجه مورد نیاز دستگاه سی تی آنژیوگرافی ۱۲۸ اسلایس و دستگاه شتاب دهنده خطی که وارداتی نیز هستند، در حال انجام است تا با توجه به هزینه های گزاف بخش خصوصی، افراد بیشتری از این خدمات بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha