۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
انتقال بیش از ۶۸۵ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد

انتقال بیش از ۶۸۵ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال بیش از ۶۸۵ میلیارد مترمکعب گاز در دولت سیزدهم از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، غلامعباس حسینی ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با اقدام‌ها و برنامه‌های جهادی و انقلابی انجام‌شده در دو سال اخیر، شاهد انتقال بیش از ۶۸۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین از مبادی تولید تا مبادی مصرف به‌منظور تأمین گاز مصرف‌کنندگان خانگی، صنعتی، تجاری و نیروگاه‌ها بوده‌ایم.

وی به بهره‌برداری از ۶ ایستگاه تقویت فشار گاز خیرگو ۸، ارسنجان ۸، دوراهان ۱۰، اصفهان ۱۰، نورآباد ۱۰ و آرادان و ۲۱ واحد کمپرسوری و ۱۵۲۷ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: شرکت انتقال گاز ایران مسئولیت حفظ، نگهداری و راهبری ۹۱ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۳۹ هزار و ۲۱۹ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به برنامه‌های مهم و شاخص برای بهبود انتقال پایدار گاز پرداخت و بیان کرد: ایزولاسیون کامل فراشبند ۲ و ۱۰، تعمیرات خط دوم سراسری در مقاطع فراشبند، نورآباد و پتاوه، تعمیرات گسترده خطوط لوله سوم، چهارم و ششم سراسری بر اساس گزارش پیگرانی هوشمند، انجام تعمیرات گسترده خط سرخس - نکا، انجام تعمیرات خط صادرات، ایجاد رابط در خط اهر برای افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه در محدوده شمال غرب، ازجمله اقدام‌های این شرکت برای پایداری انتقال گاز بوده است.

حسینی به اهمیت آمادگی شرکت انتقال گاز ایران و انجام تعمیرات مختلف خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲، ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر پیگرانی تمیزکننده، ۱۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلومتر نشت یابی، ۸۷ هزار و ۲۶۰ متر مربع تعویض پوشش، ۸ هزار و ۶۶۵ متر تعویض خط لوله، ۹۳ مورد هات‌تب انجام شده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که تعمیرات گسترده و رفع عیوب خط اول، سوم، چهارم و هفتم سراسری و تعمیرات اساسی ۸۱ دستگاه توربین در سطوح مختلف تعمیراتی، تعمیرات اساسی بیش از ۳۷۰ انجین/ توربین و کمپرسور در ناوگان شرکت انتقال گاز و برون‌سپاری ۷ تاسیسات تقویت فشار گاز برای مأموریت شرکت انتقال گاز (انتقال گاز پایدار، پاک، ایمن و بهره‌ور) نیز، انجام شده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha