۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
تولید غذا در کشور ۵۰۰ درصد رشد داشته است
رییس سازمان شیلات ایران:

تولید غذا در کشور ۵۰۰ درصد رشد داشته است

رییس سازمان شیلات کشور گفت: در تولید غذا از ۲۶ میلیون تن اول انقلاب به بیش از ۱۳۵ میلیون تن در حال حاضر رسیده ایم که رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات کشور در آیین افتتاح همزمان ۷۱ پروژه کشاورزی مازندران گفت: مازندران هم در پایداری انقلاب، هم در دفاع مقدس و هم در امنیت غذایی بسیار خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: در تولید غذا از ۲۶ میلیون تن اول انقلاب به بیش از ۱۳۵ میلیون تن در حال حاضر رسیده ایم که رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

رییس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: ۱۲ درصد تولید مرغ استان مربوط به مازندران است و اگر مازندران و تولیدکنندگان آن نباشند نمی‌توان کشور را اداره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید غذای ۱۱۰ میلیون نفر را در سال ۱۴۱۱ تامین کنیم و ایران معین تامین غذای کشورهای همسایه هم هست.

وی اظهار داشت: اگر دنبال تولید پایدار هستیم باید از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم و توسعه عمودی داشته باشیم.

حسینی بیان داشت: در حوزه شیلات در ابتدای انقلاب ۳۵ هزارتن تولید داشتیم که ۳۲ هزارتن صید و ۳ هزارتن آبزی پروری بود، اما امروز یک میلیون و ۳۵۲ هزارتن تولید داریم که شامل ۷۵۱ هزارتن صید و ۶۰۱ هزارتن آبزی پروری است و مازندران با ۱۱۰ هزارتن تولید رتبه اول کشور را دارد.

وی تاکید کرد: مازندران تفکر مولد بودن دارد و نباید زمین‌های کشاورزی آن در معرض تهدید و تخریب قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha