مهلت یک ماهه اپراتورها برای اتصال اینترنت با فیبرنوری

مهلت یک ماهه اپراتورها برای اتصال اینترنت با فیبرنوری

اپراتورها مکلف شدند حداکثر ظرف یک ماه پس از تقاضای سرویس اینترنت پرسرعت با فیبر نوری، آن را درب منزل به متقاضیان تحویل دهند و مردم فقط کافیست هزینه مودم را پرداخت کنند.

به گزارش بازار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز گفت: شش میلیون خانوار ایرانی از ظرفیت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها استفاده می‌کنند.

عیسی زارع پور روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در میبد یزد با اشاره به تلاش دولت برای گسترش پوشش استفاده همه مردم از اینترنت پرسرعت افزود: پوشش دسترسی به شبکه فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون نفر می رسد.

وی بهره مندی شهرها و روستاها به فیبرنوری را هدیه دولت سیزدهم به مردم دانست و اظهار کرد: باید همه بخش‌های کشور از این ظرفیت که فرصتی برای دسترسی پرسرعت به خدمات شبکه است بهره‌مند شوند.

زارع پور خاطرنشان کرد: فیبر نوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده می تواند، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: طی سال‌های گذشته در زمینه زیرساختهای تلفن ثابت سرمایه گذاری نشده بود، اما با آغاز دولت سیزدهم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و اکنون بیشتر شهرها و روستاها از این سرویس بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت‌های تلفن همراه اقداماتی انجام شده است ادامه داد: حدود ۸۰ درصد ترافیک مصرفی کاربران در کشورهای پیشرفته بر بستر اینترنت ثابت انجام می‌شود؛ هدف‌گذاری ما این است که تمام ساختمان‌های کشور را از طریق فیبرنوری به اینترنت متصل کنیم. زیرا زندگی مردم در آینده بر بستر کسب و کارهای هوشمند انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات به طرح پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در میبد اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح های مهم وزرات علوم و ارتباطات است و سرعت اینترنت در این شهرستان ۸۰ تا ۹۰ برابر سرعت فعلی افزایش یافته است.

زارع پور با بیان اینکه مردم برای دسترسی به فیبر نوری باید درخواست بدهند، افزود: اپراتوارها مکلف هستند هرکسی درخواست کرد ظرف یکماه، این سرویس را فراهم کنند و هزینه آن توسط دولت و اپراتورها تامین می شود و مردم فقط باید هزینه مودم را پرداخت کنند. اپراتوارها مکلف هستند هرکسی درخواست کرد ظرف یکماه، این سرویس را فراهم کنند و هزینه آن توسط دولت و اپراتورها تامین می شود و مردم فقط باید هزینه مودم را پرداخت کنند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد مردم استان یزد تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند و طبق برنامه ریزی انجام شده حداکثر تا سه ماه آینده تمام منازل و کسب و کارها استان از این سرویس پرسرعت و با کیفیت بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا به ترتیب ۴۸، ۱۳ و ۳۵ کیلومتر عملیات اجرایی صورت گرفته و بیش از ۵۳ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha