۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
مأموریت ائتلاف آمریکا باید تمام شود
نخست وزیر عراق:

مأموریت ائتلاف آمریکا باید تمام شود

نخست وزیر عراق با اشاره به لزوم پایان دادن مأموریت ائتلاف آمریکا خبر داد که منطقه کردستان هم بخشی از مذاکرات برای اخراج نیروهای ائتلاف است.

به گزارش بازار، محمد السودانی نخست وزیر عراق شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که پس از حملات اخیر آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی و نظامیان عراق، هیج تماسی با واشنگتن ندارد.

السودانی با اشاره به لزوم پایان دادن مأموریت ائتلاف آمریکا در عراق، تأکید کرد: با هر گونه حمله نظامی به خاک ما از سوی هر طرفی که باشد، مخالفیم.

وی با بیان اینکه منطقه کردستان عراق هم بخشی از مذاکرات برای اخراج نیروهای ائتلاف آمریکاست، تصریح کرد: ائتلاف آمریکا با درخواست عراق، آغاز به کار کرد و با درخواست عراق هم به پایان خواهد رسید.

نخست وزیر عراق روز گذشته میزبان علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بود. السودانی تأکید کرد که عراق، برای حفظ ثبات و برقراری آرامش، تلاش زیادی کرده است و این مسئله را منفعت مشترک برای ملتهای منطقه می‌داند.

وی در این دیدار، با هر اقدام یکجانبه که با اصول بین‌الملل و احترام متقابل به حاکمیت کشورها در تضاد است، اعلام مخالفت کرد.

نخست وزیر عراق در عین حال گفت که این کشور پابندی خود را به اصول حسن همجواری و برقراری بهترین روابط با کشورهای منطقه ثابت کرده است، ولی در عین حال در خصوص حاکمیت و امنیت عراق، با هیچ کس تعارف ندارد.

احمدیان نیز گفت که جمهوری اسلامی ایران، به امنیت و ثبات عراق پایبند است و تمایل دارد بر اساس توافقنامه امنیتی مشترک بین تهران و بغداد عمل کند؛ به نحوی که امنیت دو کشور همسایه تأمین شود.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha