۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
دولت مصمم به ساماندهی بخشنامه‌های یکباره ادارات در حوزه تجارت است
وزیر اقتصاد:

دولت مصمم به ساماندهی بخشنامه‌های یکباره ادارات در حوزه تجارت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وجود بخشنامه‌های یکباره برخی ادارات در حوزه تجارت طی سال های گذشته گفت: دولت با دستور رییس جمهور و همراهی مجلس، مصمم به ساماندهی این وضعیت است.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی روز سه شنبه در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان غربی افزود: ما در حوزه تجارت شاهد بوده ایم که هر روز فعالان اقتصادی با یک ابلاغیه غافلگیر می شدند و این مساله در برخی موارد به سلیقه دستگاه های اجرایی نیز مرتبط بود.

وی اضافه کرد: تمام تلاش دولت بر این بود که بتوانیم در این حوزه قاعده جایگزین سلیقه شده و همه چیز در نظام ضابطه مند و اطلاعات پیشینی یکسان اجرایی شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر این امر اظهار کرد: مجلس هم قانون خوب در این خصوص تصویب کرد و ما نیز آیین نامه اجرایی این قانون را مصوب کرده ایم که از هفته آینده اجرایی می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این امر در جلوگیری از بخشنامه های یکباره دستگاه های اجرایی و به هم زدن نظم کار تجار، اتفاق مبارک و مهمی است و می توان نظام مقررات زدایی اقتصادی کشور را به قبل و بعد این دوره تقسیم کرد.

خاندوزی گفت: دولت در این خصوص محکم ایستاده است و سعی می کند با اجرای این قانون، چشم انداز پیش بینی پذیری اقتصاد را در عمل هم محقق کند.

وی افزود: البته دولت سیزدهم در سال جاری اقدامات ارزنده ای در این خصوص انجام داده و در ۱۰ ماهه امسال، میزان بخشنامه های حوزه تجاری کشور نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته نصف شده ولی این رقم نیز باز زیاد است.

وی اضافه کرد: ما باید کاری کنیم که در مقابل فشار و تحریم خارجی بستری فراهم شود تا فعال اقتصادی ما از داخل دلگرم باشد و واژه تحریم داخلی را دیگر به کار نبرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: اتفاق مهم دیگری که در راستای ارتقای شاخص های اقتصادی به ویژه در حوزه سرمایه گذاری به همت دولت سیزدهم شکل گرفته، رونمایی از اطلس سرمایه گذاری با نگاه به ظرفیت های سرمایه گذاری در هرنقطه از کشور است.

خاندوزی ادامه داد: بسیاری از سرمایه گذاران کشور در انتخاب بهینه محل سرمایه گذاری تقاضا داشتند ولی پاسخی در این خصوص وجود نداشت که با تهیه این اطلس، این مشکل می تواند برطرف شود.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این اطلس، در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا زمینه ارتقای شاخص های این بخش در همه نقاط کشور فراهم شود.

وی در بخش دیگری، آذربایجان غربی را یکی از استان های مهم در حوزه تجارت بین الملل ایران عنوان کرد و افزود: این استان به جهت نقطه اتصال های متعدد و راهبردی در حوزه گمرکی مثال زدنی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: امیدواریم ما سال های آینده شاهد این باشیم که سکوی پرتاب کالاهای صادراتی کشور بر بستر آذربایجان غربی شکل بگیرد که این امر با توجه به ظرفیت این منطقه قابل تحقق است.

خاندوزی همچنین بر حل مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در راستای افزایش صادرات و ارزش افزوده این بخش تاکید کرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha