۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
وزیر علوم در بوشهر: کشورهایی که خام‌فروشی می کنند، رتبه جهانی اقتصادی پایینی دارند

وزیر علوم در بوشهر: کشورهایی که خام‌فروشی می کنند، رتبه جهانی اقتصادی پایینی دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشورهایی که خام‌ فروشی می کنند، رتبه جهانی اقتصادی پایینی دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح کارخانه آهک هیدراته در دشتی اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و کسانی که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فعالیت می کنند، امری لازم و ضروری است.

وی افزود: امروز رتبه اقتصادی کشورها بر اساس پیچیدگی‌های اقتصادی تعیین می شود و کشورهایی که خام فروشی می کنند رتبه پایینی دارند.

وزیر علوم تصریح کرد: معادن، نفت و گاز و پتروشیمی و سایر ظرفیت های اقتصادی و تولیدی، اگر خام فروشی شوند، سودآوری کمتری دارند.

زلفی گل خاطر نشان کرد: فرآوری محصولات خام و تولید محصولات جدید، علاوه بر افزایش درآمد ارزی و ریالی، اشتغالزایی بیشتری نیز خواهد داشت.

وی گفت: پیچیدگی اقتصادی یعنی اینکه ما از علم و فناوری در تولید محصولات جدید بهره گرفته و از خام فروشی فاصله بگیریم.

وزیر علوم خواستار استفاده از فناوری در حوزه صنعت و تولید شد و ابراز داشت: کربنات تولیدی این کارخانه، مصارف زیادی در حوزه دارو و مواد شیمیایی دارد و بهره وری ارزی را افزایش می دهد.

دکتر زلفی گل افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش شیمی بسیار قوی و توانمند است و می توانند به این کارخانه در زمینه فرآوری کربنات، کمک کنندد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به توسعه و پیشرفت استان بوشهر یادآور شد: با تلاش های استاندار جهادی استان بوشهر، شاهد رشد و تعالی استان در حوزه های مختلف هستیم که امیدوارم این روند تداوم یابد

کد خبر: ۲۷۱٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha