۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
۵ هزار میلیارد ریال از واحدهای صنفی زنجان مالیات اخذ شد
مدیرکل امور مالیاتی زنجان:

۵ هزار میلیارد ریال از واحدهای صنفی زنجان مالیات اخذ شد

زنجان- شکوری، مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: از مجموع ۹۲ هزار درآمد پیش بینی شده برای استان در ۱۰ ماهه امسال فقط پنج هزار میلیارد ریال از واحدهای صنفی مالیات اخذ شده است.

فیروز شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت(هزار میلیارد تومان) است، گفت: سهم استان زنجان در سال جاری در تامین درآمدهای مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: ۶۵ هزار واحد صنفی استان سهمی اندکی از تامین درآمدهای مالیاتی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: از مجموع ۹۲ هزار درآمد پیش بینی شده برای استان در ۱۰ ماهه امسال فقط پنج هزار میلیارد ریال از واحدهای صنفی مالیات اخذ شد و اکثر شرکت های فعال در استان، مالیاتشان را در استان واریز می کند و البته این منابع به خزانه واریز می شود.

شکوری تاکید کرد: مالیات مطمئن‌ترین منبع برای تامین هزینه های اداره کشور است و نظام سلطه با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می کند و باید از سیاست اتکای به نفت، تغییر رویه بدهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل رصد فرارهای مالیاتی در استان زنجان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال برگه تشخیص مالیات صادر کردیم،بیان داشت: در حال حاضر چند پرونده از صنف های مختلف مثل پزشکان و سایر اصناف در خصوص فرارهای مالیاتی در محاکم قضایی استان در جریان است.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان تصریح کرد: دولت مصمم است تا قانون پایانه های فروشگاهی را که از مهرماه ۹۸ تصویب شده اجرا کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha